Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ibland får man bara en så´n där riktig jätte-kick av att rida:bump: Har suttit på jobbet hela dagen idag och försökt se engagerad ut...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: yoda
·
Träning Har en inackorderad häst i mitt stall som har endel knepiga saker för sig. Han är en lugn häst som inte visar så mycket tecken på att...
Svar
15
· Visningar
2 057
Senast: sarma
·
Träning hej min häst har inga lårmuskler det är bara gropar där dom ska vara så hon der ut som en ko sett bakifrån..:confused: finns det...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 700
Senast: älgen
·
F
Träning Hej, jag undrar en sak bara.. Man måste ju visa hästen att man bestämmer och är ledaran, men för att göra det på ett naturligt sätt...
2
Svar
22
· Visningar
1 597
Senast: racerbumbi
·
R
Träning Har på senaste tid blivit väldift intresserad av NH och ser att det står på många ställen att man inte ska mata hästen ur handen. Så...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 629
Senast: zillax89
·
Träning Min fyraåriga paintvallack är under inridning. Är jobbad mycket från marken med John Moore horsemanship samt en del arbete vid hand med...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Myy
·
Träning Hur ofta tycker ni att man kan longera en fyraåring i skritt och trav? Jag tycker att det lätt blir longering, ofta som uppvärmning...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Maris_
·
Träning hur ska man göra för att få hästen att axeptera halsförlängaren??? ha försökt flera gånger med att ha den inte spänd alls , men han...
2
Svar
34
· Visningar
2 169
Senast: zazza girl
·
A
Ridning Hejsan! Jag skulle vilja veta om någon annan än jag också rider akademiskt på islandshästar? Och är det någon som känner till Eva...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Linna
·
B
Träning Tjenare alla hästfrälsta ;) Jag tror att min ponny inte alls hadelika bra kondis som jag trott :p Hur ska jag träna upp den? Galoppera...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Beauty_Boss
·
L
Träning Skall i dagarna lägga under lag i min paddock. Tänkte ha vägmatta, mackadamm o stenmjöl. Vad har ni under ert stenmjöl o i vilken...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: sussa holm
·
Träning En fundering.Var tycker ni att hästens huvud ska befinna sig då ni leder hästen? Bakom, snett bakom eller bredvid dig?
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 659
Senast: cristobal
·
Träning Japp här kom man hem från ridskolan för ca 45 minuter sedan efter ett s.k. "stenhårt sitstränings" lektion i dressyrspecialen tsss...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Becca85
·
Ö
Träning Är det någon som vet om det är skillnad på Parellis linor och repgrimma, jämfört med de som finns att köpa i vanliga ridsportaffärer? D...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: diny
·
M
Träning Min häst har börjat med att lägga tungan över bettet när man rider dressyr och går inte riktigt framåt då. Vad ska man göra för att få...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: moonlightgarden
·
B
Träning Hej, vad bör jag göra för att bygga upp min ponnys kondition? Mycket galopparbete både ute och inne har jag fått höra! Svara :D
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Gisburne
·
Träning Idag red jag barbacka för första gången på min medryttarhäst. Jag ver redo på det värsta men inget kom. Istället red jag bättre än med...
2
Svar
27
· Visningar
2 093
Senast: Terja
·
M
Träning Jag har en medryttarhäst som inte är så lätt att få i galopp när man rider på volten. Om någon vet något som man kan göra åt detta...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: lundborg
·
T
Träning Jag undrar vilka övningar som underlättar för vilka muskler, alltså, vilka övningar ger mest träning åt vilka muskler? Ni får gärna visa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 922
Senast: Alazan
·
T
Träning Är det någon som vet vad snittåldern på ett halvblod är om den skötts o rids regelbundet. Vad är det som styr åldern o kan man påverka...
Svar
13
· Visningar
1 348
Senast: todde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama