Barbackaridning!

Sv: Barbackaridning!

Det är bara att testa! Alla sätt är ju bra utom de dåliga, och skulle det inte funka får du fundera ut något annat. Lycka till med barbackaridningen! :bump:

Andrea_med_A skrev:
På en tidigare häst jag tog hand om, red jag ALLTID barbacka . Min tränare blev helt galen på mej, när jag kom till hopplektionerna utan sadel, men det är så oerhört mycket roligare :D LOVE IT ! red alltid utan sadel

En gång på en klubbhopptävling, var jag med barbacka :D folk trodde att det skulle gå jättedåligt men jag vann faktiskt den tävlingen . Jag rider nog bättre barbacka än med sadel :D

Haha! Låter roligt, men min häst har väldigt spetsig rygg :crazy: får nöja mig med att skritta och småtrava lite grann när jag är barbacka

FridaW skrev:
Haha! Låter roligt, men min häst har väldigt spetsig rygg :crazy: får nöja mig med att skritta och småtrava lite grann när jag är barbacka

hahaha själv hade jag INGA problem .. alla som träffa hästen min trodde hon var gravid .. HAHA , jag gillar mysiga tjocka hästar :D
Jag flämsa fram överallt på henne, fy vad roligt vi brukade ha .
:banana:

Om hästen är spetsig, prova att lägga på ett schabrak, så känns det kanske lite bättre iaf ;) själv har jag vant mej vid det onda :d

voltigehoppare skrev:
man kommer ju liksom inte ner i sadeln, man sitter ju ovanpå och far åt alla håll. barbacka sitter man mer nere i hästen :)

Det beror nog på sadeln. Om man har en anpassad sadel har man bra kontakt med hästen.

Immer (som har två bra sadlar :D )

Andrea_med_A skrev:
hahaha själv hade jag INGA problem .. alla som träffa hästen min trodde hon var gravid .. HAHA , jag gillar mysiga tjocka hästar :D
Jag flämsa fram överallt på henne, fy vad roligt vi brukade ha .
:banana:

Om hästen är spetsig, prova att lägga på ett schabrak, så känns det kanske lite bättre iaf ;) själv har jag vant mej vid det onda :d

Tack för tipset men har testat, gör nästan ingen skillnad :crazy: även om hästen min ser gravid ut är hon väldigt spetsig

Här kommer filmerna som jag lovade.

Det jag vet jag har problem med är:

• I höger varv vill gärna höger axel dra sig bakåt vilket medför att inerhanden är placerad längre bak än ytter, vriden handstälning alltså.
  • Eftersom han har ganska så studsig trav så blir känslan till bettet inte så perfekt.
  • Eftersom jag rider barbacka så drar jag gärna upp knäna vilket resulterar i stolsits.
Vet mer problem men orkar inte dra upp dom.
Vad ser ni?

Film där jag har kommentarer
Början av lektionen

Jmfr med tidgare i våras/vintras
Med sadel

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 606
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama