Sv: Muskler

Anmäl dig! :idea: Det är klart att du inte gör bort dig, tänk på att på en D-tävling så är det mest nybörjare, det är till för att man ska lära sig! Och går det åt skogen så gör det faktiskt ingenting, alla har väl gjort bort sig någongång. Klart det kommer att gå bra! :banana: Däremot är det precis som du säger, anmäler man sig till träningar och tävlingar så anstränger man sig mer, det är faktiskt jätte bra. :smirk:

Det där med att hästen inte skulle vilja gå in på banan, tänk inte på det ;) Räkna med att allt ska gå bra och se framför dig hur ni vinner, då lovar jag att ni gör det. Tänk hur många hopp tjejer det är som tänker att det där var ett läskigt hinder, det kommer min häst att vara rädd för...då kan man räkna med att hästen vägrar där sen! De ryttare som istället har en possitiv inställning och ser framför sig hur de rider banan felfritt klarar det oftast också. Hästen känner direkt om du tvekar, så tro på er själva! Klart ni fixar det, och ni kommer inte att göra bort er! :)

TACK för ditt positiva svar!!! Önskar bara att man kunde ta bort all publik o bara vara några ryttare som har kul på en riktig bana!! :rofl: Hoppas att det blir bättre när man har tävlat en gång! Tänkte börja med Trail at halter. Känns bäst när jag hanterar honom från marken. Det kanske är bäst att bara vara med i en gren första gången...Eller??? Måste också köpa tävlingskläder eller hur???:rofl: Jeansen jag rider i till vardags duger iallafall inte!!! :crazy:

Tänk inte på publiken, allt fösrvinner när man är inne på banan, då är det bara jag och hästen. Publiken står inte där för att hitta alla fel heller, många är väldigt positivt inställda och massor av folk man inte känner kommer fram och vill klappa och ger komplimanger. Jag har bara fått positiva upplevelser när jag har tävlat :)
Att bara vara med i en gren tycker jag är bra, så gjorde jag också. Det är så mycket nya upplevelser så det räcker gott för både ryttare och häst. Sen ska det ju inte kännas för mycket, utan man ska längta till nästa gång när man åker därifrån :idea: Jag var bara med i en pleasure första gången. Det kändes tryggt eftersom man inte ska kunna något mönster + att det kändes bra att vara flera på banan samtidigt. Om du är med i en d-tävling krävs inga riktiga tävlingskläder, du behöver inte ens ha westernsadel. Men typ ett par hela och rena jeans och en skjorta och boots, och såklart hatt eller hjälm. Dumt att kosta på tävlingskläder om man inte vet om man vill satsa på det. Det är ju inte billigt att köpa, det går åt några tusenlappar snabbt. Sen beror det ju på vilken gren man vill inrikta sig på, eller om man väljer flera. I reining och pleasure t.ex. så har man ju olika kläder.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Mia_R
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama