Sv: Muskler

Alyssa skrev:
Vad kul att ni har börjat träna på kor! :bump: Trigger är ju kovan men jag tror att han är för stor o klumpig för att "valla" kor. :crazy:
Vad tror ni???? Skulle ha varit kul att prova...
Vad tävlar ni i för grenar??? Kommer ni att tävla i sommar???
Undrar hur det går för Bon-Raiz (stavning?) med muskelbyggning o annat...

Jag tävlar nog i pleasure och trail i sommar :banana: Sen blir det kanske lite ko träning här hemma också :)

Har du provat ranchtrail? Verkar hur kul som helst!!! :rofl:
Tränar du själv på kor eller för någon?

Alyssa skrev:
Har du provat ranchtrail? Verkar hur kul som helst!!! :rofl:
Tränar du själv på kor eller för någon?

Jag skulle vilja vara med i ranch trail, men det faller på min lasso teknik :o Måste öva lite på det först....

Jag var i väg för några veckor sen hos Ronny Åhman och testade.l Sen har grannen kor som han behöver hjälp att flytta :)

Eftersom han står tillsammans med kor nu, så kanske man ska testa lite, får väl ta hjälp av någon som kan!! Kanske någon klinik i närheten som passar...Nej, kanske bättre att koncentrera sig på en sak i taget!! Där hästen står nu ska det byggas naturbana så man kan träna både i rundcorall, på ridbana o "naturbana". Tyvärr är det en bit att åka. Hinner bara åka dit någon dag i veckan just nu...:cry: Men huvudsaken att han har det bra!!! Bara snön försvinner lite så kan jag ta hem honom o förhoppningsvis nå´n kompis...

Alazan skrev:
Jag skulle vilja vara med i ranch trail, men det faller på min lasso teknik :o Måste öva lite på det först....

Jag var i väg för några veckor sen hos Ronny Åhman och testade.l Sen har grannen kor som han behöver hjälp att flytta :)

Jösses vad kul!!! :rofl: Har hört att en del "proffs" inte tycker "andra" raser passar att rida western... Hur var han??
Men visst att det inte är så viktigt att man träffar dummyn, utan huvudsaken att inte hästen reagerar!? Hur många poängs avdrag får man om man inte träffar då???

Alyssa skrev:
Jösses vad kul!!! :rofl: Har hört att en del "proffs" inte tycker "andra" raser passar att rida western... Hur var han??
Men visst att det inte är så viktigt att man träffar dummyn, utan huvudsaken att inte hästen reagerar!? Hur många poängs avdrag får man om man inte träffar då???

Han sa inget om att det var en annan ras, och faktiskt så skiter jag rent ut sagt i vad andra tycker, för min lilla andalusier kan han med :D Enligt min åsikt så gillar jag western bäst av alla grenar, just för att man verkligen kan ha vilken ras som helst. I en trail t.ex. kan man ju sitta på en shettis om man så vill :banana:
Jag tycker iaf att det gick bra med korna. Han var snäll mot dem och höll inte på att bita/sparka/slå med framhovarna som många andra gjorde, så jag är nöjd ändå.
Jag vet faktiskt inte vad man får för avdrag om man missar, ska kolla det i regelboken :)

Ja jag håller med dig till fullo!!! :banana: Vad kul att det gick så bra:banana:

Hej på er...
På måndag skall jag oxå åka o "prova på kor", för Jason P...Oooooooo va spännande....:eek: :eek:

BonRaiz skrev:
Hej på er...
På måndag skall jag oxå åka o "prova på kor", för Jason P...Oooooooo va spännande....:eek: :eek:

:rofl: :rofl: Roooligt!!! Hoppas att ni får kul!! Vad avundsjuk jag blir, ni hittar på så mycket kul....Jag får vara glad om jag ens hinner rida några ggr i veckan! :smirk:

Alyssa skrev:
:rofl: :rofl: Roooligt!!! Hoppas att ni får kul!! Vad avundsjuk jag blir, ni hittar på så mycket kul....Jag får vara glad om jag ens hinner rida några ggr i veckan! :smirk:

Jag ska på "tävlings clinic" för Stina Gatel den 30:e :banana:

Alazan skrev:
Hur gick det?? Berätta! :banana:
Kanooooon..........:bump: :banana:
Himla kul va det...jag tyckte iofs att hon verkade ointresserad, men det tyckte inte han, "seanset" fanns där....(resv felstavning)
Vi fick 1st prova på en "valium kalv", sen en lite hetare o sist hela flocken, 10-12 djur, och ville man kunde vi testa o "skära" av ett djur från flocken...jodå, det gick oxå...kul.
De skall ha träningar nu 4x, med start i Maj, men jag hoppar det...
Nu vet jag iaf att "det" finns där...så när hon blivit äldre kan vi återuppta det igen...hon e ju bara 4 än....vi har tid...
Va ute på en skrittur idag, och jösses så trött hon va, så där är nog en del o bearbeta...det va ju inte fysiskt betungande arbete...:smirk:

Alazan skrev:
Jag ska på "tävlings clinic" för Stina Gatel den 30:e :banana:
Förlåt min okunnighet, men jag är inte så himla insatt i dessa olika namn inom W....o henne känner jag inte till (heller:crazy: )
Hoppas det går bra....
Jag fick oxå en förfrågan om en träningstävling den 28e/4, men jag känner mig inte redå, måste gå på fler clinics o träningar 1st...
Så då hittade jag faktiskt en w,tränare som skulle ha minst 3x nu maj-juni...perfekt, så man blir lite varm i kläderna...

förlåt men jag måste bara fråga hur fasen ska jag bygga upp min medryttarpolles hals ? pma gärna :)

Hej
Jag tror att det är bra med allsidig träning ute inne hopp terräng och dressyr. skänkelvikning stärker bra i frampartiet, (såklart även bak).
S

Vad kul att det gick bra! :D Mm, de får nog en del att tänka på :smirk:
Ja, det blir nog kul. Har ju tävlat lite, men här ska vi börja med teori och genomgång av regelboken. Sen rider vi för henne och går igenom några vanliga grenar. Hon är domare inom western, så det blir kul att höra hennes åsikter om vad man ska tänka på. :banana:

Va bra det där m regelboken, där e ju oxå en sak man måste kunna...
Ja, en anledning till att inte tävla på ett tag:angel:
Vår klubb hade visst en kvällskurs i regelboken, så den skulle man kanske hoppa på? Så är man lite förberädd, el blir för alltid skrämd:o
Men skall du va iväg på en heldag då, el tar ni den 1/5 med?
Iofs hinner man nog en del på heldag, om man inte är många o kan sina saker, som du kan....

BonRaiz skrev:
Va bra det där m regelboken, där e ju oxå en sak man måste kunna...
Ja, en anledning till att inte tävla på ett tag:angel:
Vår klubb hade visst en kvällskurs i regelboken, så den skulle man kanske hoppa på? Så är man lite förberädd, el blir för alltid skrämd:o
Men skall du va iväg på en heldag då, el tar ni den 1/5 med?
Iofs hinner man nog en del på heldag, om man inte är många o kan sina saker, som du kan....

Ja visst är det bra! :) Tycker absolut att du ska haka på den där regelboks kvällen på din klubb! :banana: Det är inte något att bli skrämd över, börjar man på en d-tävling så är det ju inte blodigt allvar. Det är jätte skoj, folk är så glada och trevliga och det är ju bara en kul grej! :)
Det är en heldag den 30:e, så det blir nog lite ny info att tänka igenom, men det blir kul och nyttigt. Roligt att träffa lite folk med samma intresse också :) Jag kan inte jätte mycket jag heller, men man lär sig inte om man aldrig provar...;)
Sen är det tävlingar hos oss i maj och i juni eller juli tror jag att det var. Ska förmodligen köpa en tre årig arab hingst nu också, så jag skulle vilja prova showmanship med honom då, men vi får se, vill ju ha med andalusiern också....:smirk:

Okej!! Nu har jag varit in på klubbens hemsida o dragit ut proppar...:smirk: Vill så gärna anmäla till någon eller några D-tävlingar. Min sambo säger att det inte gör något om man gör bort sig...:crazy: Att ta steget o anm sig är svårt!!! Men om man anm sig så blir det ju lite press att man måste träna seriöst inför tävlingen!

Den där regelboken är snart utnött, så mycket som man har läst den...Tänk om man skulle bli diskad av någon lite löjlig sak, Tex hästen vägrar ens att gå in på banan...:smirk: Hur har ni tränat det? Funderar på att hyra ridhuset på ridskolan o be folk i stallet att komma o titta på o föra lite oväsen?!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Mia_R
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama