Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hur funkar det med unghästar å lösdrift när det är 30 grader kallt? Vill köpa en föling och gärna ha den på lösdrift. Men hur blir det...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: hubinette
·
Träning Muskler Har ni några bra tips hur man bygger mer muskler på hästen? (Förutom klättring & hoppa studs.) Min häst har iof rätt bra med...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Elisha
·
S
Träning Jag rakade min ponny tidigare i vintras, det vart inte så bra så jag skulle egentligen behöva raka till det. Anledningen till att jag...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Bee
·
I
Träning Är det någon som har några förslag på några roliga och annorlunda ridövningar? Ska snart rida lite och det står helt still i huvudet...
Svar
4
· Visningar
6 497
Senast: Lavinia
·
T
Träning Hur gör ni? :) Släpper ni bara lös pållen i paddocken och kör på eller? Longerpisk eller inte? Nyfiken! :d
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: cristobal
·
Träning Hur tidigt tycker ni man kan börja med mer "träning" på bana/volter i ngt mer likt arbetsform? Dvs ta hjälp av tränare att börja...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: Panikie
·
Träning Min häst har börjat hosta och står nu på antibiotika o cortison. han ska stå ute så mycket som möjligt. Nu är det så att de andra i...
Svar
11
· Visningar
862
Träning Konstig fundering kanske men jag skulle vilja ha lite tips o funderingar. Jag har en häst som nästan hela livet gått på skarpa bett i...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Salasolen
·
D
Träning Hej kommer med ett kanske vanligt problem vad vet jag?..har köpt en häst och förstår att han testar om han kan göra som han vill så här...
2
Svar
22
· Visningar
1 808
Senast: emalin
·
F
Träning Hej! Äntligen börjar jakten på häst lugna ner sig & jag står just nu och väljer mellan 2 hästar. Vill ni hjälpa mig? 1. 6år, inte...
Svar
19
· Visningar
2 118
Senast: Sissan
·
M
Träning Rök ihop med sambon nyss i en vild diskution ang min säkerhet när jag rider. Jag anser att hjälm räcker gott o väl, o han skulle helst...
Svar
18
· Visningar
1 355
Senast: Luxi
·
E
Träning Som rubriken lyder. Hur är det enklast att vänja en sprallig unghäst vid att bli ledd med bett i munnen. Vill inte rycka henne i munnen...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: IrishDraft
·
V
Träning Jag har två alternativ om hagar med min häst. 1. Hon går kvar i hagen hon har gått i halva vintern. En liten hage som är L formad...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Yoshi
·
Träning Jag försöker ibland rida till vårat Gotlandsruss eftersom det mest är yngre barn som rider. Det har gått väldigt bra på sista tiden...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: FridaW
·
Träning kan nån komma med bra lösgörande övningar till mig för min järna har torkat!! haha..menmen...skulle vara snällt!!
Svar
16
· Visningar
9 927
Senast: Alazan
·
G
Träning tänkte fråga här istället det är lite för avancerat på dressyrsidan jag har en 7 årig travhäst som körs och tävlas och jag skall börja...
Svar
15
· Visningar
3 954
Senast: Gwaeron
·
V
Träning Jag vet inte hur jag ska göra med mitt varmblod som jag har på foder! Egentligen skulle jag lämna tillbaka henne nu i början av...
Svar
18
· Visningar
1 026
Senast: Åska
·
T
Träning Hur stor är stressen för en häst att byta stall och vänner? Om den har samma ägare kvar. Har funderat ett tag på att flytta ifrån där...
Svar
6
· Visningar
3 091
Senast: LitenMyra
·
Träning Jag håller på att göra om "grundträningen" för min häst vad gäller lastningen. Jag har kommit fram till att anledningen till att han har...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: Mli
·
P
Träning När man läser här så är det ganska vanligt att det kommer fråger om hur man lär en fd travare att fatta galopp. Jag har ingen...
2
Svar
27
· Visningar
2 258
Senast: Paradis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV