Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Vill gärna köpa en häst under förutsättning att det kan antas gå att förbättra en hästs känslighet för skänkeln. Både vad gäller...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Shaggy
·
L
Ridning först och främst så har jag en fundering kring öppna, branderup säger att man absolut inte ska lägga vikten på yttre sittbenet. medan...
Svar
12
· Visningar
1 686
Senast: kickilinisen
·
Träning min ponny "släpar" bakbenen när han travar ibland..varför gör han det??:confused: tacksam för svar..
2
Svar
25
· Visningar
3 816
Senast: Tjalfe
·
M
Träning En av våra hästar(halbblod 14år) vägrar stå uppbunden.Han bokstavligt talat sliter sönder krokar coh grimskaft om man binder upp honom i...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Kardinal
·
Träning Häromkring är vägarna verkligen kassa nu. Allting är totalt underminerat och det finns helt enklelt ingenstans att rida. I mitten på...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: Tjalfe
·
Träning Har problem med mitt sto... hon är 14 år och maxad dponny, connemara Hon går snäll in i transporten, är extremt transport van har...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: ch791022
·
N
Träning Någon som har erfarenheter av användning av s.k. greenguard / gräsätarmask? Enda anledningen till att jag funderar på det är att ena...
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: Kickis
·
Ridning Första maj ska jag och Besten göra vårt allra första framträdande för publik, och det är dessutom solo :crazy: Annons för evenemanget...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 193
Senast: Immer
·
P
Träning mitt sto har vilat hela vintern pga en spricka i hovbanet. har köpt hus och tog hem henne från det stall hon tidigare stod på. som...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Palema
·
M
Träning Har ett fullblod som har varit halt gång efter gång eter gång av olika anledningar i 7 månader nu.Äntligen är han friskförklarad och ska...
Svar
7
· Visningar
986
Senast: FjantaZ
·
Träning Jag råkade vid ett tillfälle bevittna några som hade problem med att lasta sin häst och åka hem från tävling. Eftersom jag inte hade så...
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: Pampas
·
Ridning När jag tränar akademiskt från marken med min häst går han pefekt i skitt, och vi har även börjat lägga in lite trav. Då lägger han ofta...
Svar
18
· Visningar
1 477
Senast: attempt
·
Träning Ni med barn som rider: Jag undrar hur gamla de är vad de klarar. Jag börjar ju inse att vårat Gotlansruss egentligen inte är nån...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: Chima
·
N
Träning Jag har hört att man inte får vara över, eller under 20 cm från sin häst. tex jag är 172, får min häst inte vara under 152, eller över...
2
Svar
28
· Visningar
3 521
Senast: Daylight
·
O
Träning Okej, svara nu på dessa frågor, alla som har eller har haft unghäst. 1. Hur rider ni för att få hästen söka sig framåt nedåt? 2. Hur...
Svar
9
· Visningar
1 259
A
Träning har en häst på prov och ska snart bli hans fodervärd. Har haft han nu i ca 3 månader. I början när han kom hit red vi bara i paddocken...
2
Svar
31
· Visningar
2 269
Senast: Elisha
·
M
Ridning Efter att ha läst lite i olika böcker och testat en gång började jag fundera eller rättare sagt, finna min vision. Jag har en vision att...
2
Svar
26
· Visningar
2 668
Senast: Novelette
·
C
Träning vad gör man åt en häst som absolut inte visar någon respekt? Står inte still när man sitter upp, fixar läder, spännersadeljord eller...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Orkidébarn
·
Träning Vad är ett ledande tygeltag och varför gör man det, IGENTLIGEN?? Om jag vill lägga ner hästen eller minska volten kan jag göra det...
Svar
11
· Visningar
2 412
Senast: Cilla
·
Träning Är det dumt att ta med min unghäst (2 år) till ridhuset ikväll? Det blir första gången han åker transport och sen ska några andra rida...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Svalan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama