Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning om ni trodde att ni kunde rida, pröva på det ja pröva på igår. ja å skogsmulle tog en halvtimme på ridbanan, BARBACKA!!!!! :eek...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: Cilla
·
V
Träning Vad är erat mål med ridningen i morgon? Mitt mål är att överleva en uteritt på Nisse :)
2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Zuzzi
·
M
Träning Idag var jag ute på promenad med mitt lilla sto på 14 år. Vi tog en liten runda vid stallet som hon har gått många gånger förut. När vi...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Muppe00
·
W
Träning Hej! Skulle vilja veta hur ni andra gör när ni börjar lägga sadel på era hästar. Tips och idéer mottages tacksamt! Har en nyinköpt...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hejsan! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. När jag rider (framförallt hoppar eller rider ut) glider sadeln bakåt. Många säger...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Inka-90
·
Träning hur mycket låter ni era 5 åringa gå i veckan ... ?? hur länge är passen på ungefär...???? vad gör ni för något och hur varigera ni för...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: mackan
·
T
Träning När börjar ni ha era hästar ute dygnet runt och när kommer dom ut i sommarhagarna? Särskilt nyfiken på svar från er som bor i Hallands...
2
Svar
21
· Visningar
2 245
Senast: _NMBA_
·
H
Träning Är lite nyfiken :D Vad har ni lärt er när det gäller rätt sittben i traven? Jag har iaf lärt mig att man ska sitta ner när hästens...
Svar
12
· Visningar
1 135
E
Träning Usch, jag har ett problem. Jag har en häst som jag haft i c:a två år nu. För ungefär ett år sedan så började jag fundera lite på om det...
2
Svar
30
· Visningar
2 197
Senast: EnWisa
·
Träning Detta är historien. En häst sticker iväg i fullgallopp hem mot stallet längs med en asfalterad väg, rids vid tillfället på ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 390
Senast: LionQueen
·
G
Träning Hur tycker ni jag ska hantera mitt 4-åriga sto som inte gillar när jag ska flytta henne för skänkeln. :devil: Hon blir sur och kickar...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Goldi
·
N
Träning Har aldrig varit inne just här men tänkte att detta är väl bästa stället att fråga om råd i denna fråga! Jag har en 6-årig kbl...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Nora
·
O
Träning Förklara grunderna och vad man ska börja med för att få hästen mer uppmärksam på dig. Lite frågor: 1. Hur får man hästen att vara...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Orkidébarn
·
Träning Var på en hingst permiering. Hingstarna var helt vilda när de skulle vissa upp dem. Det var t om några som blev utvissade. Så de fick...
2
Svar
22
· Visningar
2 202
Senast: Russin8
·
Träning Min häst behöver komma ner i formen speciellt i traven och komma in under sig baken mer, och få ett längre vilande steg, har ni några...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Mirre
·
S
Träning min 4 åriga arab är hopplös. Har börjat sticka när man rider, behöver inte gå fort i tempo, men bara sticker och stannar inte i första...
2
Svar
33
· Visningar
6 427
Senast: Rikkan
·
Träning Vad blir följdverkan i kroppen om jag tex sitter m skänkeln bakåtförd? om jag är hård i handen, vinklas mitt bäcken? ngn som är intr av...
2
Svar
25
· Visningar
1 799
Senast: Rikkan
·
Träning Hur ofta longerar ni inspända och varför gör ni det? Vad anser ni att de har för effekt? Positiva och negativa saker med longering? Vill...
2
Svar
26
· Visningar
2 140
Senast: axel
·
Träning Har någon varit på någon clinic med honom? Vad tyckte ni? MIn gamla ridskola samarbetar med honom och ska nu ha 3 olika clinics med...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: _offa_
·
F
Träning Någon som kan förklara hur ridprovet på 3-årstesterna ser ut?:confused: Vad bör hästen kunna för att vara med? Har läst på asvh:s...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Choklad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur