Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Hej! ny här, vill bara se hur det funkar...
Svar
3
· Visningar
636
Senast: attempt
·
D
Träning Min häst kan inte ridas just nu, kan bara skrittas nån gång i veckan i 10 minuter tills han fått upp konditon och muskler. Tömkörs...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Dundret
·
Träning Kanske finns liknande trådar men har ingen hittat som är sammanfattande. Hur långt har ni kommit i hantering, uppfostran och...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: axel
·
M
Träning Min häst(20år, triangelmärkt promenadhäst sen 10 år) har varit lite skruttig under vintern och endast fått promenera för hand o leka lös...
Svar
6
· Visningar
845
Träning När börja och på vilken nivå? När kan man åka iväg och hoppa "för tränare" tycker ni?
Svar
5
· Visningar
816
L
Träning Jag har ett arabsto som ska föla ästa år(har fölat detta året). Efter två/ett år ska jag börja träna med henne. Jag rider såklart när...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Love_Milord
·
B
Träning Upptäckte igår hur fint hästen gick under mig när jag red igår, red dessutom barbacka, och har funderat tillbaka på att varje gång jag...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: FridaW
·
N
Träning Vad innebär det egentligen att inverka på hästen om man skullr förklara det?
Svar
1
· Visningar
820
Senast: hillevie
·
T
Träning hej jag har en fråga och hoppas att jag kan få några bra svar..:) jag har en D-ponny som är 1,45 cm (350 kg) och det är bara jag...
Svar
14
· Visningar
3 196
Senast: FridaW
·
T
Träning Har ni några erfarenheter av hästar som helt plötsligt blivit bredåkare efter en transportolycka eller liknande :confused: Vår ponny...
Svar
16
· Visningar
1 436
Senast: Fahlis
·
F
Träning Finns det någon här inne som använt en häst för att bära packning? Vad var det för häst? Hur mycket packning (kg)? Hur länge bar hästen...
Svar
8
· Visningar
2 303
Senast: Enar
·
Träning :love: ja för några dagar sen var jag och en kompis ut och red vi skulle egentligen bara skritta och trava men hennes häst tog galopp...
Svar
6
· Visningar
883
Träning Det var så fruktandsvärt blåsigt idag, kallt och ruggigt. USCH! :( Men istället satte jag på repgrimman på hästen och hakade på mitt...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: attempt
·
C
Träning Hejsan! Jag har ett halvblod som jag haft i ca 3 år, vi kommer överens för det mesta men till saken hör att han var fruktansvärt illa...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Arwyn
·
M
Träning Ni som är duktiga på att tyda TR, eller som tävlar mycket. I TR står det ju att..."på tävlingsområdet ska hästen ledas i huvudlag med...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 865
Senast: kopparberg
·
W
Träning Jag är 172 cm lång och väger ca 65-67 kg..ska passa min kompis haflinger (25% welsh) i 5 månader..den är 4 år (smäcker) men bra...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Whitaker
·
H
Ridning Tycker faktiskt att det var lite sorgligt att läsa den på vissa ställen, eftersom jag tycker att den saknar den öppenhet som, ialla fall...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 272
Senast: tottenham
·
S
Träning http://www.op.se/parser.php?level1=3&level2=54&id=659155
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Sissan
·
Träning Snart är det dags att skicka iväg lillkillen på hingstbete och undrar om ni kan ge mig lite råd om hur jag ska göra. Han har bara åkt...
Svar
6
· Visningar
811
·
Träning Nu behöver jag er hjälp :crazy: Min häst är väldigt känslig mot saker som rör vid hennes mule. Dvs nu när våren och dessa underbara...
Svar
1
· Visningar
808
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama