Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning När tycker ni att en unghäst ska kunna lämnas själv? Har haft stora problem med min 2-åring som absolut inte vill lämnas ensam. Har...
Svar
15
· Visningar
1 727
Senast: silverblom
·
K
Träning jag har sedan fem månader tillbaka ett fyraårigt arabkorsningssto på foder. tills för någon månad sedan har allting fungerat bra, hon...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Minizapp
·
Träning Jag skrev tidigare i en tråd att jag ska lära min 9åriga lillasyster att rida (hon rider redan på ridskola men eftersom vi har två...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Salasolen
·
Träning jag sitter just nu och skriver ett arbete om beteendestörningar hos häst. läste i nån engelsk bok om krubbitarremmar med spikar i...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Jeps
·
S
Träning Har bara en liten fundering. Vad är standardmåtten för en rundcorall? Hur hög ska den vara? Hur långt är det mellan stolparna?
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: marijaa
·
Träning Inte säker på om tråden ligger i rätt forum, men hoppas :angel: I paddocken där jag red första gången idag, efter vi flyttat till...
Svar
11
· Visningar
1 039
R
Träning Jag har letat ny stallplats nu ett tag och jag blir riktigt rädd när jag åker runt och tittar på olika hästställen... Hur har man som...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Matilda_o_Bonita
·
H
Träning Hjälp! Har en ponny på strax 4 vårar. Han är ganska rädd om sina bakben överlag. Blir lite småstressd vid kratsning och gillar inte...
2
Svar
28
· Visningar
1 790
Senast: hoppla
·
K
Träning Jag är på gång att köpa min första häst och kollar nu runt på en massa hästannonser. Ska främst använda hästen för motionsridning, men...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: lippan
·
N
Träning Jag skulle vara jätte tacksam för några tips av någon erfaren hästmänniska. Det jag söker efter är tips eller rekomendationer till någon...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: jamjam
·
Träning Hur hårt spänner ni sadelgjorden? Hur många fingrar/händer får ni in? Jag brukar sätta min gjort jättelöst, tänker mig att hästen stör...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 622
Senast: MerleTrollet
·
Träning har lite tips om man vill få upp sin egen o sin hästs styrka o kondis.. 1.cykla..både du o hästen kommer tycka att det är jobbigt...
Svar
19
· Visningar
1 041
Senast: Lavinia
·
N
Träning Hejsan! Jag funderar nu på att börja leta efter en häst. Men jag undrar lite över vilken ras jag ska satsa på? Hästen ska gå utomhus...
2
Svar
21
· Visningar
1 851
Senast: Yoshi
·
R
Träning Rider en 8-årig pålle som är till hälften arabiskt fullblod , till hälften norsk döle-travare . Han är en mycket duktig hopphäst som går...
Svar
14
· Visningar
2 135
Senast: RamboOo
·
A
Träning Hej, jag hade tänkt skaffa en liten skötare till shettisen så han får komma ut och röra sig lite. Hur lång får man högst vara tycker ni?
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Inka-90
·
Träning har dåligt samvete för mitt trogna russ som vilat ganska länge nu. Jag känner mig för lång för henne även om jag vet att hon klarar mig...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Tjalfe
·
B
Träning Hejsan! Min ponny går bra i form i skritt, men i traven blir det lite jobbigare. Har någon något tips till mig hur jag ska göra? Tack...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bellina
·
S
Träning Jag vet i tusan om den här hamnade rätt, men jag får hoppas på det. :o Jag kanske ska låna en lada och en helt enorm hage under...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Yrja
·
S
Träning ARGGHHH jag blir tokig!! Min älskade:mad: pålla vill inte stanna kvar i transporten! HJÄLP vad ska jag göra??:confused: Hon går in hur...
Svar
19
· Visningar
1 352
Senast: petitschoux
·
F
Träning Har en häst som blir spänd ganska lätt, blir hög i nacken och taktar. När hon taktar bromsar jag, då gör hon oftast halt, trycker jag...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: gamila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama