Svårskodd 4-åring

Sv: Svårskodd 4-åring

Fast "så lite som möjligt" kan vara väl högt för din ponny..... Varför måste du byta hovslagare hela tiden? Det blir nu minst nr 3?

Jag har haft två hovslagare. Vad den förra ägaren hade kan jag inte göra så mkt åt... :(
Men jag ska allt försöka hålla mig till en men det kan bli svårt att behålla hovis när hästen är så besvärlig, tror inte att dom skor så här svåra hästar i första taget, inte häromkring iaf...

Provade att lyfta i svansen igår och det reagerar han inte alls på... Det var ju någon som skrev att jag skulle prova det...

Tja, det var det att du skrev att den hovis som skodde nu inte var samma som förra gången och att du nästa gång ska ha ännu en ny. Det får jag till 3.

Har du haft kontakt med vet? I sista hand får du kanske sedera lite milt.

Jag vet inte om jag har uttryckt meg konstigt men jag ska inte ha ytterligare en ny hovslagare nästa gång utan samma som första gången...

Nej, jag har inte haft ute någon veterinär ännu. Det känns inte så jätte akut i och med att jag vet att han varit rädd om sina ben hela tiden men jag ska ta ut en ET innan nästa skoning har jag tänkt så får vi se vad hon eller han säger... Plus att dom distriktveterinärerna som kommer inte kan speciellt mkt ändå...

Fast om du vill avdramatisera det hela (förutsatt att hästen är frisk förstås) kan det vara en idé att sedera (ge lite lugnande) och det bör vet göra. Kanske du ska lyssna med din hovis vad h*n tycker också?

Lycka till!

Är det någon som vet ifall det finns någon form av lugnande som hovis får ge????? Eller kan vet skriva ut somman får ge själv??

Men? :confused:
Hur gick det med ET då? Hade h*n inte nåt bra svar att ge?

Det ska vara om hovis samarbetar med en veterinär. Men du bör ändå rådgöra själv med vet först.

Jo nu kommer det en ET till stallet imorgon och då ska jag höra med honom om vad han tror och ifall han tycker det är någon idé att kolla lilla pållen. Det var ju inte direkt gratis... 850!!! Det tycker jag är mkt pengar att lägga när man inte vet ifall det är nåt fel...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 760
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: exotic
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 000
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar