..Gå ute?..

Sv: ..Gå ute?..

araber tillhör en av de raser som får tjockast päls så nog klarar de sig alltid!
alla raser som är VANA vid det klarar det.
man kan inte släppa ut en klippt fullblodshäst i tävlingskondition i underkylt ösregn utan täcke och hoppas på det bästa.

Sv: ..Gå ute?..

Naggur skrev:
Många har föreslagit islandshäst. som alla andra raser så är alla hästar olika. de flesta islänningar jag ridit genom åren skulle absolut inte passa någon som vil ha en lugn häst. så provrid många gånger både själv och med sällskap. och en sak till. kan man inte rida islandshäst så tycker jag inte att man ska skaffa sig en sådam om man inte vill rida för instruktör för att bibehålla gångarterna för jag tror inte att en häst mår bra av att gå i grisepass hela livet....

Bra inlägg, håller helt med. Det är den svåraste ras jag har ridit. Sedan började jag (som återfallsryttare) för att alla sa att isisar var lugna, snälla och så lätta. Nu äger jag en själv och han är varken lugn eller lätt och ingen nybörare på honom inte. Han måste ha en välbalanserad ryttare.
Sedan är jag så glad att jag började med detta ras och antog utmaningen för dem är underbara med alla extra gångarter. Men man ska vara beredd att lägga enregi på att lära sig tölt och på sikt kanske även flygande pass.

Lycka till!

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka