Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden men ni får väl flytta den om jag hamnat fel ;) Jag har ett 9-årigt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 932
Senast: krambanan
·
Z
Träning Min är bara skodd fram, måste de ha skor runt om?
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Cool Lucky
·
Träning ...på en häst som antingen bara lägger sej i inspänningen eller struntar i den helt.. Dessutom är hon ett busfrö, som när jag kräver...
Svar
16
· Visningar
1 823
Senast: Lavinia
·
V
Träning Jag är skötare på ett varmblod som har mycket travare i sig och när jag rider henne så drar hon upp huvudet och sänker även...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Varmblodet
·
Träning min unghingst ha börjat slå med benen nu när man ska gå med han till hagen ... han gör likadant när han få mat.. då stå han och slå...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: zazza girl
·
M
Träning Hej! Jag undrar om någon vet om något ställe som är bra på tillridning och försäljning av hästar i mellan Sverige? //Miranda
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Kicki_J
·
Träning Är det för att de är bråkiga? :crazy: Eller för att de inte har tillräckligt med hagar eller annat? :crazy: Hur har ni det i erat...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 392
Senast: oopsie
·
Träning Förutom just ridningen och konditionen under ryttare, hur förbereder man bäst för en heldag borta på en ny plats med massa andra hästar...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: hoppla
·
Träning jag är medryttare på ett halvblodssto, har endast ridit henne en gång. när jag provred henne i padocken så skrittade jag och travade...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Smurfoff
·
L
Träning Jag måste bara berätta om min medishäst :bump:. Igår hoppade vi för första gången någonsin. Och eftersom han inte alls hoppar med sin...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: lolouice
·
V
Träning Vad tycker ni om det? Hur "ser" ni på det alltså? Är det inga problem, ni kan testa allt. Är ni rädda för skaderisken? Om eran häst...
2
Svar
25
· Visningar
2 866
Senast: TheHunted
·
M
Träning Tänkte höra om nån vet vad det betyder om en häst tuggar och slickar sig om munnen
Svar
12
· Visningar
5 832
Senast: pannkakssmet
·
Träning Vad ska man tänka på när man ska tömköra en häst för första gången i denns liv?
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: fragansia
·
Träning Hur många cm ska det vara mellan cavalettibommar? I skritt, trav och galopp?
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: attempt
·
L
Träning Vi har köpt en 1-åring som bara är lastad 2 gånger. Båda gånger är hon lyft in i transporten. Hon står jättesnällt och stilla när hon...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: marijaa
·
J
Träning (Angående bett) Hej, är det ngn som har några tips angående bett? Min 7 årig arab blir väldigt stark ute i terrängen:( . Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 257
Senast: Alazan
·
A
Träning Vår 5-åring är rädd eller har fått fel signaler när dottern tar av sin jacka uppsutten. Han drar in rumpan och steppar på stället(iofs...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Solov
·
P
Träning Vad ska man göra med en häst som sticker så fort man vänder tillbaka mot stallet efter en ridtur? Det är min mammas foderhäst. Han är en...
Svar
12
· Visningar
1 500
Senast: PandoraTrial_Ox
·
Träning Just nu ringde min medryttare och sa att hon inte kommer för att det regnar!!!:eek: Mesigt tycker jag!!! Likaså slutade vår förra...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 330
Senast: ConfettiCavat
·
Träning Jag rider en häst som har haft tidigare problem i livet (fysiska och antagligen psykiska) och som har haft väldigt svårt att rida ut...
Svar
13
· Visningar
1 042
Senast: danilo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama