Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej! jag har en traviskille som ibland kan vara svår att fånga i hagen. vissa dagar går det hur bra som helst, men ibland får han...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Netted
·
Ridning Ni som är längre komna än jag och som jobbar med halva steg och tramp, hur jobbar ni med hjälperna, dvs tänker med kroppen ? Knipa i...
2
Svar
27
· Visningar
2 680
Senast: IngelaH
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: emindy
·
Träning Hur "hårt" kan ett dräktigt sto ridas? Är det nån fara för ett dräktigt sto att fritidsridas i alla gångarter och även hoppas lite lätt...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Görel
·
A
Träning Jag rider just nu en väldigt mysig Fellponnykorsning som är 10 år, han har varit ridskolehäst i större delen av sitt liv och är en aning...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: jiennie
·
E
Ridning Jag menar, kommer den att kunna utföra de olika skolorna osv, är det en hållbar häst? Har det ngn betydelse om den är 1cm högre i ändan...
2
Svar
21
· Visningar
3 693
Senast: Equine
·
Träning Var idag o kollade på en lektion som hölls av den tränare jag verkligen hoppas på ska ta sig an mig o börja träna hästen o mig. Jag blev...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: pinky
·
Träning jag ha problem med min 5 åring när vi ska göra framdelsvändning ..!!! han gå inte undan för innerskänklen!!!!:confused: jag ha...
Svar
9
· Visningar
2 312
Senast: Lena_B
·
Träning Håller på att sätta ihop ett bra träningsschema för pålle nu för sommaren. Målet är främst muskler och kondition. Vad tycker ni om det...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Bison
·
M
Träning Hej, hur skulle ni göra om eran häst drog sönder grimmskaft efter grimmskaft när den är uppbunden. Ibland står min häst lungt och fint...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 372
Senast: My Beauty
·
L
Träning Hej! Jag red förut en newforestponny som är 21 år nu. Men nu har han bara gått i hagen sen i (tror jag) januari (i år). Är det försent...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: skreien
·
E
Träning Jag ska sätta igång mitt fullblodsto efter en kotledsinflammation i början av juli. Då har hon vilat i två månader. Hade tänkt mig...
Svar
12
· Visningar
1 034
P
Träning HjÄlp Kan någon hjälpa mig? min häst är väldigt envis, när man är ute och rider så kan han bara ställa sig och vägar gå, någon som har...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 432
Senast: zillax89
·
H
Träning För ungefär två månader sen skulle jag rida min kompis fjording och solen sken och allt var så härligt. Vi hade kanske skrittat en kvart...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 812
Senast: szamisa
·
Träning Det finns säkert sådana här trådar redan. Men jag undrar hur ni tränar med era Fyra åringra? Sitter ni ner på dem i traven? tävlade? mm...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Halifaxen
·
C
Träning Har en pensionerad kallblodstravarvalack som jag skaffade som sällskap åt min unghäst, men som jag också ridit några gånger. Dock har...
Svar
10
· Visningar
1 541
Senast: cafu
·
Träning Det tog tre månader av gradvis försvinnande ridrädsla, men i dag red jag på egen hand igen och det var jättehärligt! Tycker ni att det...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: Mimsan
·
N
Träning Har lite funderingar om shettisar om det är någon som vet och vill hjälpa till. Hur mycket kan de bära/dra i kilo sett om man ser till...
Svar
19
· Visningar
1 017
Senast: Tjalfe
·
M
Träning Har en tjej som jag håller på att förändra från 'skogsmulle' till en mer ridbar häst. Hon har kommit väldigt långt. Både i uppfostran...
2
Svar
21
· Visningar
2 068
Senast: MissCrazy
·
Träning Jag letar medryttarhäst, och har hittat några varmblod bla. Men min kompis säger då: Usch, ett varmblod, dom kan man ju bara rida ut...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp