Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu har jag lagt westernridningen åt sidan ett tag och vigt mitt liv år den Akademiska Ridkonsten som jag sysslat med i två år, men...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Orzon
·
Träning Hej, Jag och min häst har svårt för att fatta höger galopp - även i höger varv blir det ibland vänster. Har precis börjat träna för...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 025
Senast: bigganl
·
M
Träning Hej, vi ska få hem en tvååring om ett par veckor som inte alls har blivit hanterad tidigare, har i princip bara fått på sig grimman...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: musiknonstop
·
T
Träning finns det någon som kan hjälpa mig med en travare som jag rider. Han är 16år vbl valack har gått på trav tills han blev 10år. Men han...
Svar
16
· Visningar
1 553
Senast: Koppen
·
Träning jag har tränat i ett år nu med galoppen för att jag vill börja hoppa med honom men det blir inte bättre.. .jag rider för instruktör och...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: ElinPelin
·
M
Träning ..vad ställer ni för krav på medryttare? Skulle ni kunna tänka er att ha en medryttare under 18 år, eller är det helt otänkbart? Det...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 859
Senast: J3O
·
S
Träning Min häst nu är det ju sommar bete och allt men är där och rider lite då och då .. han blir hysterisk när han är utanför hagen han...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Spryen
·
F
Träning Min sköthäst på 11år är inte tillriden. Det är så att jag har försökt lära henne skänkelviknig, vikthjälper mm. Men det går inte!! Hon...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Mysaan
·
Träning som endel vet så har jag och min häst haft lite småbråk ang vem som ska vara ledaren och vem som ska bestämma, jag har aldrig mött en så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 373
S
Träning Okej, en fundering till: Hur mkt och i vilket tempo rider ni på grusvägar, resp asfaltsvägar?? Grusvägarna kan vara väldigt hårda...
2
Svar
27
· Visningar
4 724
Senast: Manji
·
Ridning Vad använder ni er av och varför? Som jag upplevt det är ledande tygeltag bannlyst inom AR och trängande tygeltag bannlyst inom...
Svar
19
· Visningar
2 429
Senast: bigganl
·
A
Träning Har skaffat mig en oinriden 03:a Nyligen! helt underbar häst :love: Så här hade ja tänkt lägga upp min planering med honom. Läs och...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Aniie
·
L
Träning Hej! Min häst har lite problem med vänstergaloppen. Det går bättre & bättre men jag vill ha lite tips. Jag orkade inte leta fram...
Svar
10
· Visningar
845
Senast: Love_Maya
·
S
Ridning Jag har börjat med AR rätt nyligen, har bara hållt på i ca åtta veckor och har tagit 4 lektioner. Tränaren jag rider för har inte så...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 692
Senast: Gullan86
·
C
Träning Har ett litet problem med min häst. Hon kickar nämligen nästan alltid när jag ska kratsa bakhovarna! Och hon tar i ganska bra, så varken...
2
Svar
21
· Visningar
4 168
Senast: mul
·
Träning Skriv allt ni kommer på som man kan göra för att lära känna sin häst och skapa förtroende och samarbete mellan sig själv och hästen...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: cristobal
·
E
Träning Som det ser ut nu så ska vi köpa ponny/häst så fort som de nya uteboxarna på stället där jag rider blir klara. :banana: Vet inte om det...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Rocksie_hanna
·
Träning Hur korrigerar ni en häst som går upp bredvid/framför er när ni leder den?
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 129
Senast: frenger
·
Träning när man ska rida långt och länge? förutom att värma upp ordentligt, ta det lugnt och ha kul :) ska rida till berget i helgen och det...
Svar
5
· Visningar
805
Träning Mitt 8-åriga sto (med energi som aldrig tar slut verkar det som) älskar att galoppera ute i skogen :D och då blir hon lätt het! Men hon...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: NiraK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp