Igår brakade h*lv*t*t lös...

Sv: Igår brakade h*lv*t*t lös...

asså jag brukar säga så här. Om du har hästen imot dig så går det inte att rida. Man måste ha hästen på sin sida. Och då brukar man kunna leka fram en häst som ger sig.

Sen finns det tillfällen då man inte kan vara på hästen sida för då bestämmer hästen för mkt och det går heller inte att leka fram det.
då får man saga till ordentligt.

Jag tycker att du gjorde alldeles rätt. du sa till henne på skarpen och fick igen det du ville. Du var konsekvent.
Jag har oxå haft såna strider med min häst och hon har alltid gett sig tillslut och det för att jag var konsekvent.

Om du hade hoppat av så kunde du skadat dig om hästen stegrat sig + att hästen kunde ha slitit sig.
om du hade låtit den äldre hästen gått förre så hade din häst vunnit.

Så du vann denna strider på så sätt för att du var konsekvent.

Jag tycker faktiskt att det var bra att du inte hade något spö i detta läget, då du var arg och lessen och du kan man börja använda spöt till fel saker.
Bättre att vara bestämd och ge sig sjutton på att hästen ska förbi.
 
Sv: Igår brakade h*lv*t*t lös...

:bow: jaa, det är däför jag inte rider med spö, litar inte på mig själv när jag blir arg och ledsen, så spön är portade hos mig :angel:
 
Sv: Igår brakade h*lv*t*t lös...

*Gotlandsrusset* skrev:
:bow: jaa, det är däför jag inte rider med spö, litar inte på mig själv när jag blir arg och ledsen, så spön är portade hos mig :angel:
jag brukar rida med spö.men så fort jag börjar bli arg eler frustreard så lägger jag det på marken och om jag är ute så bara jag släpper allt och börjar om när man har fått tålamodet tillbaka.
 
Sv: Igår brakade h*lv*t*t lös...

tycker du gjorde helt rätt!
Som du säger så måste du ju nån
gång kunna rida ut själv, eller hur?
 
Sv: Igår brakade h*lv*t*t lös...

jaa, jag måste ju de, nu är jag så beroende av andra, då måste man planera och kan inte rida ut när man känner för de, nu ska vi ta in höt idag så då kan jag rida påjärdet. Du, benskydden var kanon ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 275
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 706
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp