Ni som har egen häst...

Sv: Ni som har egen häst...

Kul tråd. Har inte läst alla inlägg men tänkte svara ändå.

Jag har haft en medryttare på min häst som var 13 år när hon började. Hade gärna haft kvar henne men hon har nu en egen och vi pratar fortfarande med varandra.
Hade gärna igen haft en yngre. Jag tittar inte på åldern utan på hur den är som person och hur den är med hästen.

Min häst är stor och kan var sprallig ibland men hon klarade det ändå bra. I början var även hennes mamma med henne mycket men i slutet var hon där alltid själv. Och Rambo tyckte jätte mycket om henne så han var alltid extra snäll när hon red.

Fördelen med en yngre var att hon pysslade så fruktansvärt mycket med honom.. Han kunde ofta ha flätor o liknande när jag kom. En annan fördel var oxå att hon lyssnade jätte mycket på mig när det gällde allt så jag hade fullt förtroende för henne. Och jag har aldrig varit tjatig eller sättit upp en massa regler för medryttare och förtroende var A och O för mig.

Hon var underbar!!
Och sen hon slutade har det inte funnits nån som kunde jämnföra sig.. (har haft 2 efter henne)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 277
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 536
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 685
Senast: Blyger
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp