Vilken hund ska jag (äntligen) få skaffa?

@Cissi_ma jag har mest träffat inom agilityn, där är de snabba, men verkar också behändiga vid sidan av planen.
En väninna hade också en för några år sen, den hängde med på allt och var supersnäll och trevlig.

Själv har jag fyra pumi, och det är världens roligaste hundar, går att använda till många hundsporter, men många har lite för nära till skall 🙉 Jakt är väldigt olika, vissa har, vissa inte alls. Men de är rätt intensiva när man tränar 😅 Så det är nog inte vad du tänker dig 😜
 
De pinchrar jag träffat har varit trevliga faktiskt, inte alls så skälliga som dvärgen. Alerta hundar men ändå ganska sansade - men som dobermannmänniska är jag kanske fel person att fråga 😅
 
Jag är ledsen men just det här med "manlig och tuff" är ett sådant sjukt skumt kriterie när man tittar på hund. Vuxna män...

Edit: jag är glad för din skull TS och jag hoppas ni hittar drömhunden, men argumentet gör mig så himla trött när någonting lite mindre och tryggt och enkelt och nästan perfekt kan finnas bakom hörnet, bara det att den kanske är söt och fluffig.
 
Senast ändrad:
Jag är ledsen men just det här med "manlig och tuff" är ett sådant sjukt skumt kriterie när man tittar på hund. Vuxna män...

Jag vet! Men det kommer nog gå över när en hund väl flyttat in. Jag är även övertygad om att jag vill ha en tik, så kvinnligt kommer det bli hur som helst….
 
  • Gilla
Reactions: Sel
@Cissi_ma jag har mest träffat inom agilityn, där är de snabba, men verkar också behändiga vid sidan av planen.
En väninna hade också en för några år sen, den hängde med på allt och var supersnäll och trevlig.

Själv har jag fyra pumi, och det är världens roligaste hundar, går att använda till många hundsporter, men många har lite för nära till skall 🙉 Jakt är väldigt olika, vissa har, vissa inte alls. Men de är rätt intensiva när man tränar 😅 Så det är nog inte vad du tänker dig 😜

Tack! Kanske lägger till en dansk-svensk till whippet och pinscher. Och pumi verkar vara underbara hundar!
 
Både mydog och Stockholms hundmässa är om några månader - där finns hundrastorg där man kan träffa många raser och prata med folk :)

Kan vara kul att gå dit med din man, ibland hjälper det att se hundarna på riktigt och inte bara på bild, om utseendet är ett problem ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 806
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 982
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Sundsvall?
  • Sociala medier

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp