Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
  • Låst
Träning Här är min två åriga welsh mountain i sele för första gången!! Så stolt, det enda som var lite äckligt var svanskappan, men det är ju...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: IngelaH
·
Träning ... har ni då hästarna uppbundna, eller håller ni dem på stallgången (eller var ni nu är och skor)?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Diba
·
Träning Min häst ska få två veckors semester nu,Jag funderade lite om igångsättningen. Visst förlorar dom inte speciellt mycket kondition under...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Eliin_87
·
Träning hur gammal är hästen när ni lär den vid träns och bett?
Svar
15
· Visningar
981
Senast: Lazy Lady
·
Träning Du som har drömmar om att få låna en häst och ha som din alldeles egen över sommaren, kolla hit! Jag vill veta vad du skulle göra om du...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: _Runaway_
·
F
Träning Jag undrar om man ska visa ettåringarna med träns eller grimma, någon som vet? sen får ni gärna berätta om era erfarenheter och vad som...
Svar
4
· Visningar
926
Träning Hur lång bit kan d tänka dig rida för att ta dig till ridhuset/ridbanan för att träna? (hopp/dressyr med/utan tränare) Funderar på att...
2
Svar
39
· Visningar
2 117
Senast: Septicemia
·
T
Träning Bästa sättet att få en liten shettis att sätta muskler, då jag är förstor för att rida och har inte skaffat något att köra med.. Och...
Svar
7
· Visningar
1 088
S
Träning Hur lång tid anser ni att det ska ta att sätta igång en häst efter ca 6 veckors vila (på ett ungefär)? Hästen i fråga går i stora...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Tovig
·
Träning Hängde med en bekant till hennes hästs bete där han går med fem andra hästar. En av dessa hästar är en nordsvensk valack på ca...
2
Svar
30
· Visningar
3 249
Senast: MinIan
·
M
Träning På min ridklubb står en arabvalack. Har ridit honom några gånger, och han är en trevlig häst att rida. Men han har alltid tungan...
Svar
17
· Visningar
1 931
Senast: via
·
Träning Hallå! Är det någon som har något bra tips på hur man får hästen mer alert, får den att öka framåtbjudningen? Går det att göra något åt...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: ang
·
M
Träning Några tips på hur man kan jobba bort en underhals? Har en häst som har VÄRLDENS underhals, jag har lånat honom i sommar och han är...
Svar
16
· Visningar
1 668
Senast: Kivina
·
Träning Hur anser ni är bästa sättet att "sätta igång" en haflinger som inte är i alltför god kondition. Endast tillgång till skogen med allt...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Roheryn
·
G
Träning Vad menas om man säger att en ponny är ädel? Om en häst behöver en känslig hand, är hästen känslig i munnen då? Är en sådan häst mer...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Elisha
·
P
Träning Hoppas jag hittade rätt forum! Jo, nu ska lilla jag bli medryttare för första gången. Nu undrar jag om det verkar seriöst lr om det är...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: Manji
·
Träning vad "bör" en ettåring kunna? ni med ettåringar,vad gör ni med era hästar/ponnyer? jättetacksam för tips!:bump:
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: micra
·
T
Träning Hur många har haft en läromästare stor häst ? Har set att det är vanligt att man satsar på en yngre häst direkt efter ponny eller direkt...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: supergladis
·
Träning Min unghäst är inte så förtjust i att ta bettet, men hon gör det efter lite trugande. Hon HAR rättså mycket jox för sig med bettet när...
Svar
7
· Visningar
1 514
Senast: _swe3tbaby_vbg_
·
Träning Jag skulle vilja ha en närgången, undersökande, vetgirig, hård men ärlig analys av vad Join up egentligen Är, vad som egentligen...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: frenger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp