Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är mycket MYCKET tveksam att lägga in ett inlägg här överhuvudtaget eftersom det känns som om att jag kommer att bli totalt överkörd...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 662
Senast: zillax89
·
K
Träning Hej, jag undrar hur man tömmkör.. ? :/ och om det är bra att göra med 1-2 åringar Tacksam för alla svar.
Svar
7
· Visningar
1 410
Senast: sandia
·
T
Träning jag ska köpa eller ta en häst på foder, helst vill jag ta den på foder först till att börja med jag skulle vilja ha lite råd av er...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: nyfikenjag
·
F
Träning Har en liten 4 årig illbatting som gör allt som man INTE ber honom om ;) . Han har sönder ALLT han kommer över, är uppe och klättrar i...
Svar
8
· Visningar
845
L
Träning Jag rider en travare och har ganska många problem i dressyren. Tänker då inte ta upp alla eftersom att listan kan göras hur lång som...
2
Svar
25
· Visningar
2 516
Senast: Koppen
·
M
Ridning rider akademiskt, har en häst med riktigt mycket steg och svung. Det vi har problem med är att hitta lite mjukhet...Har någon förslag på...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: evis
·
H
Träning (vet inte var denna tråd hör hemma så flytta den gärna) Har bestämt mig för att kolla på 2 st 3 åringar (varav en är mkt intressant)...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Havremoppen
·
Ridning var inne på en barockhemsida och läste lite och då skrevs det ut flera gånger att hästen hade "en fint svingande rygg" Vad är det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: Susan
·
S
Träning Jag själv vet hur viktigt det är att man kan rida när man skaffar häst, att man rider för tränare, att inte skaffa unghäst direkt...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Koppen
·
T
Träning Har fått i läxa av min tränare att träna på övergångar skritt/trav/skritt utan att hon "springer ifrån mig" men hur gör jag bäst? Jag...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: ch791022
·
T
Träning Jag håller på och jobbar mig igenom de sju lekarna med min ponny. Första leken gick bra även fast vi stog i hagen bland gräset. Jag fick...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Smultronblomma
·
Träning Jag har en unghäst, 4 år, arab. Känner bara för att ge upp. Vi kommer ingenstans. Innan sommarbetet stod han uppstallad i världens...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: superbusan
·
S
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden, men provar här :p Så nu alla ni som tömkör, hur fäster ni tömmarna? Själv trär jag yttertömmen...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: Sandra S
·
Ridning Ofta kommer det personer till mig & frågar vad barockridning är eller vad AR är... Dessa personer kan alltså inget om denna ridstil &...
Svar
18
· Visningar
1 596
Senast: bigganl
·
Ridning Hittade jag på denna hemsida :) Ni kanske redan har sett dem men jag tyckte att det var kul att få se bilderna :bump...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 361
Senast: super_malle
·
Träning Ngn som har erfarenhet? Har ett föl på 3 veckor. Jättekul!!! Problemet är bara att vi ej får komma i närheten av honom! Hade...
2
Svar
20
· Visningar
1 716
Senast: Flashjack
·
I
Träning Hej! Jag har bestämt mig för att köpa en häst igen. En unghäst har jag tänkt, dels för att min kompis har en ettåring och dels för att...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Uppsnarjd
·
Z
Träning När börjar ni rida era ston efter fölning? Hur gör ni med fölet i början..i boxen eller följa med? Fölisen är 9 veckor nu..hur mkt är...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: zuzzen
·
J
Ridning Jag har nyss börjat intressera mig för akademisk ridkonst. Undrar om någon har tips på tränare inom denna ridgren: PM:a mig snälla
Svar
1
· Visningar
691
Senast: IngelaH
·
H
Träning Hej! ja har ett problem med min 5-åring..ett ganska allvarligt problem. Hon har bara blivit transporterad 3 gånger i hela sitt liv...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp