Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Jag läste lite fort i någon tidning häromdagen att det skadar hästens rygg att rida barbacka, och då menas det i traven. Tror det...
2
Svar
22
· Visningar
2 078
Senast: Uppsnarjd
·
Träning Nu i Juli skall jag äntligen hämta hem min häst från Danmark, så jag sitter här o pusslar med resan. Den består av två färjor, 1.5h...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: pysen13
·
H
Träning Sitter med planer på att köpa en 3 årig valack. Han är tränsvan, haft gjord men inte mycket mer (varför vet jag ej) Hur skulle ni...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: gloom_
·
C
Träning Har ett 4-årigt sto som inte är riden sådär jättelänge. Problemet är att när hon väl söker sig nedåt lägger hon sig på bogarna samt...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Athos
·
K
  • Låst
Ridning :bump: Hej jag är en tjej i sthlm som är supernyfiken på barockridning! Avslutar snart mitt hästinköp, en 1 årig tinkervalack, det...
Svar
5
· Visningar
1 085
Senast: Amentis
·
Träning Hur känslig är stoet för att ridas när det är nybetäckt? Hon är endast promenadriden i skog & mark, kan jag fortsätta med det utan för...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: _paniiik_
·
R
Träning får era unghästar vila över sommaren i så fall hur länge? När sätts de igång igen o vad är målet i höst? (alla raser)
2
Svar
20
· Visningar
1 943
Senast: linnsan
·
B
Träning Jag är bara lite nyfiken på att lära mej hur man omskolar en travare:) Hur skulle ni göra med en 11:årigt sto en f.d travare men...
2
Svar
34
· Visningar
2 622
F
Träning Hej allihop, har lite frågor om adenner som ridhäst...jag är en gammal avdankad ryttare från ungdomen så jag har tappat mycket av den...
Svar
13
· Visningar
6 212
Senast: Bellatrix
·
Träning HeJ! Har börjat inse att min pärla inte alltid uppför sej som en sådan! När jag leder är det inga problem, men nu har jag fått höra...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Lavinia
·
T
Ridning okej, jag har letat bland gamla trådar, men inte hittat något ordentligt svar på hur...ni får väl skrika om ni vet att det finns hur...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Spider84
·
Träning För flera år sedan bytte jag och en kompis hästar en dag och red omkring i paddocken. Några bommar och cavaletti låg utlagda och jag...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: lakrits
·
E
Träning Ibland undrar man ju vart samhället är på väg.. Våran granne hade 2 st shetlandsponnyer som fick gå ut året runt utan mat med undantag...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Miss Clover
·
A
Träning Nu känns allting bara helt meningslöst... Nu skulle jag kunna tänka mig att sälja hästen och bara sluta för jag orkar bara inte! Hon har...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Arsozah
·
I
Träning Hej! Idag när jag red min medryttarhäst,arabiskt fullblod 22år, så var han hur lugn som helst,som vanligt. Efter att jag ridit en...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: ridtravare
·
Träning Hoppas jag har lagt tråden rätt. Började fundera på detta igår då jag och min kompis var och hälsade på hos hennes pappa som köpt en...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: Manji
·
T
Träning Måste bara skriva av mig ilska och frustration lite granna här, om jag får... Det som hände oss i kväll är ganska osannolikt, inget...
2
Svar
28
· Visningar
2 359
Senast: Terra
·
J
Träning Nu har inte jag något eget föl, men jag är nyfiken på hur ni som har föl hanterar det, har sett en annan tråd och därför vart jag lite...
Svar
6
· Visningar
915
Senast: zillax89
·
S
Träning Halloj:) Undrar om någon kan ge mig lite tränings tips... De e så att pållen min börjar bli liite över bygd bak (eller rättare sagt...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Athos
·
J
Träning Jag vill gärna lära mig lite NH, det verkar va otroligt kul & vettigt och bra att kunna! Så sant? Min häst har dåligt med respekt och...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp