Fyllo slog på min ettåring!

Sv: Fyllo slog på min ettåring!

*KL*

Nu startar jag väl krig, men..

VAD hade blivit bättre av att 'slå tillbaka' på tanten? Hade det gagnat hästen? Knappast, den hade dels antagligen blivit mycket mer upprörd om det började skrikas och även matte betedde sig konstigt. Dessutom hade man präntat in i hästen att det där verkligen var superläskigt. För hästens bästa så är det bästa att låtsas som att det regnar, kasta en blick på tanten, andas ut, vissla och gå vidare. Sen skulle jag inte klarar just det, men..

Hade TANTEN blivit hjälpt av att man slog tillbaka? Knappast, risken är att situationen blivit ännu värre och det på sikt blivit förenat med livsfara att passera där. (Jag vet ett bygräl som höll på i sisådär 20 år och de tillslut försökte köra över varandra med bilarna, försöka gå och hämta posten var förenat med livsfara. Jag hamnade i sviterna av bråket 25 år senare, och fick taggtråd, plankor med spik etc inslängt i hagen. Om jag blivit förbannad och 'hämnats' hade jud et hela fortsatt. Nu pratade jag istället med den ansvarige, och sen slutade det. han insåg ju att varken jag eller mina hästar hade med det gamla grollet att göra).

Hade TRÅDSKAPAREN blivit hjälpt av att slå tillbaka? Knappast. HAde ev känts bra en kort stund, men sen då? Hade det gjort någon som helst skillnad nånstans? Hade det blivit bättre/enklare att passera kvinnans hus sen? Hade kvinnan blivit mentalr friskare, missbrukat mindre eller dylikt av det? Knappast.

Sen är det beklagligt att det inte finns något att göra den rättsliga/sociala vägen. Men om hon nu kör berusad var och varannan dag så går det ju ganska enkelt att varje gång man ser det lyfta luren och larma polisen. Förr eller senare kommer hon i så fall att åka in, och då dessutom få vård.
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

Det finns människor till allt alltså... Suck.
Vilket as, hoppas lilla hästen mår bra idag.
Och du med!
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

Lägger svaret här, riktat till alla, och säga att det är klart att jag lappade till människan. Det var en direkt reaktion i självförsvar och försvar av hästen eftersom hon var på väg att ge sig på honom en gång till. Det är väl kanske inget att vara stolt över men så var det i a f. Jag rappade kärringen ett antal gånger med dressyrspöet, först på sidan av armen och sen i plytet när inte det hjälpte. Hon kände ingenting verkade det, troligtvis eftersom hon var hög som en tomte.
Den här människan är vanligtvis beväpnad med rakblad eller kniv, det har hon visat vid flera tillfällen då hon gett sig på folk, så hotet från henne var i högsta grad verkligt och därför kände jag att jag var tvungen att hålla henne i från oss så gott det gick.

Att hon kör berusad var och varannan dag är en stor risk, som polisen känner väl till, och vi ringer och ringer men de hinner ju aldrig fram för att ta henne in action. Vi bor ju på landet och det tar oftast minst en kvart-tjugo minuter, i bästa fall, innan de är på plats.
Så är det här hos oss - är det konstigt att det bildas medborgargarden? Jag är inte för såna, absolut inte, men jag börjar förstå hur de uppstår...

Passa på att tacka för intresset och stöd i från alla och vi kanske ska avsluta här eftersom det börjar gå ifrån ämnet för mycket:o
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

Fy vad hemskt! Jag blir så illa berörd när jag hör sånt här. Det kokar inom mig. Men jag tycker att du gjorde rätt som anmälde henne.

Hur har det gått sen?
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

Om ni ringer polisen när hon fyllkör så kör efter henne och ha direktkontakt med polisen så att de verkligen kan ta henne.
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

Jag skulle typ slått ner henne, jäkla fyllo!!! :mad: Man ger sig väl för sjutton inte på ett djur!!!
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

ush ush! Det är ju nästan så attman hade smugit dit på natten och tuttat fyr på stugan!!
Var med om en ganska läskig sak när vi var och badade med hästarna i havet. En gubbe med en liten flicka kom bort till oss och vi tänkte att han nog ville klappa hästen med flickan. Gubben verkade lite skum, typ som om han var lite lätt förståndshandikappad eller så. En tjej som var med och red hade problem med att få sin häst att gå i vattnet. Och då kom gubben bort till henne och började dra i bettringarna!!!!!!:eek: Vi blev helt chockade. Och det värsta ´var att det var svårt att göra något för den lilla flickan på 3-4 år sprang runt benen på våra hästar. Och de är inte världens lugnaste, där var en tävlingsponny och så min travare, båda med hur mycket nerver som helst! Som tur var så hade vi familjerna med oss och så fort pappa såg det så koma han bort, tog hästen från gubben och gick iväg med oss alla tre. Puh! :bow:
Fick veta sen att gubben var helt dyngrak. :eek:
 
Sv: Fyllo slog på min ettåring!

tretjak skrev:
Lägger svaret här, riktat till alla, och säga att det är klart att jag lappade till människan. Det var en direkt reaktion i självförsvar och försvar av hästen eftersom hon var på väg att ge sig på honom en gång till. Det är väl kanske inget att vara stolt över men så var det i a f. Jag rappade kärringen ett antal gånger med dressyrspöet, först på sidan av armen och sen i plytet när inte det hjälpte. Hon kände ingenting verkade det, troligtvis eftersom hon var hög som en tomte.

Far åt :devil: vad arg man blir, men jag garvade gott åt din reaktion, inte för att det är lustigt på något sätt, men ett dressyrspö "in action" är inte att leka med...hon hade nog ont dagen efter! Hur som helst är det fruktansvärt och TUR att hon inte fick fram kniv eller något!! Tycker synd om din lilla totto, hoppas det ordnar sig!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp