Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har en 15årig valack. Jag har funderat på att sälja honom för att jag inte hunnit rida så ofta den senaste tiden (ca 1-3 ggr/vecka i...
2
Svar
31
· Visningar
3 214
Senast: sippsa
·
K
Träning Min D-ponny vägrar ta höger galopp och jag fattar verkligen inte varför :confused: , trots att man driver och han är framåt så funkar...
2
Svar
26
· Visningar
1 718
Senast: kajshaa
·
A
Träning Red barbacka idag, och insåg hur dålig balans jag her, och hur dålig jag är på att sitta ner, stilla. Jag bara skumpade runt, i...
Svar
17
· Visningar
1 112
Senast: lillsyrran
·
P
Träning Igår var jag och två andra tjejer från mitt stall nere vid skateholm och badade med hästarna. Det var jättemysigt och min häst, som i...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: PineappleHeart
·
Träning Häromdagen upptäckte jag och min man ett "nytt" beteende hos hästarna i beteshagen. Vi skulle flytta dom från en hage till en annan...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Stolermeyer
·
S
Träning Idag släppte jag hästarna på sommar bete.:rofl: Härstarna leker och busar såklart och bestämmer rangordningen. Då var min häst lite...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: Impala
·
L
Träning Hur gör ni rent formellt om ni vill låta era hästar simma men utan er i vattnet?
Svar
17
· Visningar
1 433
Senast: Koppen
·
S
Träning Jag vet att denna tråd varit uppe innan men jag hoppas ändå kunna få hjälp. Jag tränar en häst som ibland är busig när jag ska ta in...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Smultronblomma
·
M
Träning Jag har nu kommit igång med att köra in mitt 1-åriga varmblodssto. Jag har hjälp av en mycket duktig o erfaren hästkarl o det är mycket...
Svar
2
· Visningar
1 182
Senast: MagnoliaZ
·
Träning Min nya 8 åriga arab går inte att lasta :crazy: Inte för att han inte vill eller bråkar utan det är för att han har aldrig blivit...
Svar
14
· Visningar
1 023
K
Träning Vi köpte en liten 5årig russdam för typ 2 år sedan, mest som sällskap till vår andra häst men också som ridhäst till min lillasyster...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: kajshaa
·
J
Träning Hej! Jag har en valack på 145 cm som är 9 år. När man rider så går han emot skänkeln och hoppar hellre rakt upp i luften och stegrar...
Svar
19
· Visningar
3 729
Senast: Wentona
·
Träning vad gör ni med dem..vad kan de och gärna även gärna en bild + lite annan fakta kring som ras, vilka den är efter m.m min pålle...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Daun
·
O
Träning Ibland när jag leder min häst (runt på området), i grimma och grimskaft, så börjar hon tugga. Vad jag vet gör jag inget speciellt då...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: overtyre
·
Ridning Hejsan! Ja precis som överskriften visar så vill jag ha förslag på övningar, som inte innebär backklättring (eftersom jag inte har...
2
Svar
38
· Visningar
6 026
Senast: ecile
·
Ridning OK, nu kommer ännu en sån där jobbig tråd, har sökt i massa gamla trådar men hittar inte det jag letar efter och undrar om ni kan hjälpa...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Spider84
·
Ridning nu har jag provat massa sadlar till mitt lilla arabsto men jag hittar absolut ingen som passar! dessutom så är hon ju bara tre år så det...
2
Svar
37
· Visningar
5 161
Senast: ecile
·
Ridning Vi skulle behöva ha någon till en uppvisning den 13/8. Nån som kan visa lite barockridning, med tidsenlig utrustning å så. Nån som har...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Tussemaja
·
V
Träning Har en jättefin, snäll welshponny hemma (egen uppfödning) som jag lämnade ut på foder för ett par dagar sedan för att hon skulle ridas...
Svar
12
· Visningar
1 122
Senast: shampiz
·
V
Träning Har haft min skörhäst i 2½ månad ungefär. Ägaren har fått tvillingar och kunde först inte komma upp på han och sen ridförbud efter...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Fodong
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp