Vägrar höger galopp, why?

Sv: Vägrar höger galopp, why?

Piraja skrev:
Jag har ingen häst som har problem som ska kollas...Använd *knapplån* om du använder knapp från mitt inlägg...och inte riktar dig till mig som person.

Jo, för övrigt är det mycket vettigt att hålla koll på sin hästs gångarter på linan...alltså, inte longera i ordets bemärkelse. Där ser man om hästen tar fattningen lätt och om den går rent. TS bör göra något som h*n kan visa för föräldrarna som är de som sitter på plånboken...

OJOJOJ

Det är största misstaget på Buke är att trycka på fel KNAPP:o

BER SÅ HEMKST MYCKET OM URSÄKT PIRAJA !

Vidare låter detta som en ung tjej som kanske inte klarar ut att se på longering vad som felas ....

Mvh Miaa
 
Sv: Vägrar höger galopp, why?

Miaa skrev:
OJOJOJ

Det är största misstaget på Buke är att trycka på fel KNAPP:o

BER SÅ HEMKST MYCKET OM URSÄKT PIRAJA !

Vidare låter detta som en ung tjej som kanske inte klarar ut att se på longering vad som felas ....

Mvh Miaa

hmm... jag kanske är rätt ung men jag har väldigt mycket kunnigt hästfolk runt om mig som kan hjälpa mig (förutom mina sega föräldrar ;)) och heeelt borta är jag inte :)
 
Sv: Vägrar höger galopp, why?

Jag **skrev KANSKE** inte klarar att se på longering vad som felas!!!

Så länge man tror man är kunnig finns det alltid de som är mer kunnigare och som letar fel hela dagarna Dvs Vetrinärerna ,, har själv fått mina Aha när man tittat på hästar och deras rörelsemönster .

Men om ditt kunnadne hade varit tillfredställt kankse man inte låter ett köp gå igenom med olika hältgrader på 4 ben !?!?
Och dessutom veta antingen gör du fel i din ridning med överbelastning på ena sidan att hästen får svårt att fatta viss galopp ,eller söka om hästen har ont någon stans !
Och med alla dessa hästkunniga människor i stallet borde ni kunnat löst problemet under så många år !

Miaa
 
Sv: Vägrar höger galopp, why?

Miaa skrev:
Jag **skrev KANSKE** inte klarar att se på longering vad som felas!!!

Så länge man tror man är kunnig finns det alltid de som är mer kunnigare och som letar fel hela dagarna Dvs Vetrinärerna ,, har själv fått mina Aha när man tittat på hästar och deras rörelsemönster .

Men om ditt kunnadne hade varit tillfredställt kankse man inte låter ett köp gå igenom med olika hältgrader på 4 ben !?!?
Och dessutom veta antingen gör du fel i din ridning med överbelastning på ena sidan att hästen får svårt att fatta viss galopp ,eller söka om hästen har ont någon stans !
Och med alla dessa hästkunniga människor i stallet borde ni kunnat löst problemet under så många år !

Miaa

TROR du inte att jag själv har skyllt mig själv för detta?
 
Sv: Vägrar höger galopp, why?

jag förstår för övrigt om du vill "läxa upp mig", men jag tror inte att det hjälper så mycket. Varken för hästen eller för mig.

Jag har försökt, det har jag verkligen, att få min älskling till veterinären men jag behöver mina föräldrars stöd till detta för annars går det inte. Jag hoppas jag får det nu...

Ni kanske tror att min Tulo står och har ont i någon liten sandhage men det är helt fel. Han springer omkring i en stor grön hage alldeles utanför mitt sovrumsfönster med hästkompisar och gör det han tycker allra bäst om, äta :) Om han inte går att rida mer, ska han få stå kvar där och fortsätta vara kung i hagen. Om han inte har ont alltså.

Jag tror det är ganska få som förstår att jag kämpar för hästens skull. Iaf försöker. Men det är inte lätt när ingen vuxen lyssnar på en...
 
Sv: Vägrar höger galopp, why?

Det är klart att du ska få ha din Tulo kvar ...

Förlåt men det handlar inte om att läxa upp men du gick själv in och svarade att helt bakom flötet var du inte och hade *hästkunniga omkring dig * därav mitt svar ..

Jag hoppas verkligen att ditt problem med Tulo Löser sig och jag håller tummarna för dig att du får hjälp av dina föräldrar ;) ..

Mvh Miaa;)
 
Sv: Vägrar höger galopp, why?

ok förlåt från mig:bow:

Bara de att det är en så komplicerad situation, FASTÄN det egentligen inte är det. Det är lätt att säga "men herregud, ta hästen till veterinären" men riktigt så enkelt är det tyvärr inte för mej.

Men jag tackar er alla. Jag hoppas också att det går bra och jag kan rapportera hur det går....:bump:
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp