Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning jag har ett ganska stort och jobbigt problem och nu undrar jag vad ni skulle ha gjort i min situation. Jag har en nordsvensk som jag...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Skogstokig
·
A
Träning Eftersom min hage snart kommer bebos av hästar, och jag själv tänker skaffa en så har jag en fråga om hur man bäst hanterar en obehaglig...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Asphyxia
·
G
Träning Är ägare av en helt underbar Isabellfärgad 4åring. så socker söt och jätte snäll :p Hon går efter mig som en hund och är otroligt...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: GoldenHeart
·
K
Träning Jag har ett arabiskt fullblod, som är rätt så het. Men jag tycker det är jätte-kul med heta hästar så det är inget problem. Men när jag...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: axel
·
P
Träning Passar nu under sommaren en häst som stått bortglömd hos en mjölkbonde under flera år. Har ej fått hovarna verkade och stått med stort...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Pacific
·
Träning Rider en häst i två veckor nu åt min kompis. Många har problem med att få hästen framåt nedåt, jag har problem med att få denna häst...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: Fnyfniken
·
M
Träning eller kanske nån islandsmänniska vet? ;) Mitt sto hade slutat ta pass som hon gjorde mkt i början...men nu har hon börjat igen...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: sweep
·
S
Träning Vi är två tjejer som hyr en häst i sommar. Vi delar alltså på honom. Båda rider varje dag ca. 40 minuter; ibland mer, ibland mindre. Men...
Svar
19
· Visningar
1 297
Träning Hur taransporterar ni eran häst i transporten? Täcke? Vad och varför? Skydd? Vad för skydd Står dom brett eller smalt? Varför...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 916
Senast: opus
·
Träning ha i dag släppt ihop min hingst med hans nya kompis som är en valack på 3 år ... bara att det gick lite fel .. min hingst försöker hela...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: zazza girl
·
Ridning När jag i dag så min katt, den riktige svartfot (även kallad Kräket, Bebis, Sigge, Snygging… m.m.), utföra perfekta skolor väcktes mina...
2
Svar
28
· Visningar
2 719
Senast: Spirit
·
F
Träning Hejsan jag söker er med antingen ett fullblod eller er med en omusklad häst! Jag ska nämligen få ett omusklat fullblod (inte galoppör)...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 260
Senast: Gisburne
·
B
Träning Sonen är ridintresserad :banana: och vill ha en större häst än shettisen. Sonen är bara sex år men rider på min ena islandshäst. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 302
Senast: Albertina
·
Träning Är lyckligt lottad med egen gård och stora hagar till mina 2-3 hästar. Problemet för mig är att den häst som tävlas alltid lyckas skada...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: grimman
·
G
Träning Hej! Jag har ridit på lektion på Islandshästar i en termin nu. Återfalls ryttare. Jag har galopperat på Nordsvenskar, Fjordingar och...
Svar
17
· Visningar
3 974
Senast: Sparf
·
B
Träning Jag skulle behöva lite information om hur varmblod är som ridhästar. Vi har letat foder häst ett tag och har nu hittat en som låter bra...
2
Svar
37
· Visningar
3 376
Senast: Sparf
·
K
Träning Igår när jag longerade mitt gotlandsruss sto 6 år såg jag att hon haltade, Jag kollade på höger bak då såg jag en liten bula och det...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Krulidut
·
Träning Jag och min nya häst har uppenbara kommunikationsproblem. idag när jag var nere i hagen för att gosa och prata med mina hästar så kom...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: zillax89
·
J
Träning Nu ska jag få min första häst på onsdag:D Hur gör ni när ni lär era hästar att gå bakom er? asså om ni stannar och hästen går på er...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Wentona
·
E
Träning Har en treåring som har lite svårt att stå still när jag sitter upp, förra ryttaren var det inga problem för, då stod hon still utan att...
2
Svar
30
· Visningar
3 061
Senast: Wentona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp