Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Min kompis har fått en liten minishettis, och jag ska hjälpa till att utbilda den. Han är klapphingst och två år. Har är knappt inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 537
Senast: Armani__
·
J
Träning Har ett arab sto på 14 år. Hon blev misshandlad av sin förra ägare , och nu är hon aggresiv och kan bli rikigt farlig mott männsikor ...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: Masse
·
Träning När en häst inte vill gå inn någonstans, Är det då rätt att slå med kvast och spö på backen för att den ska gå framåt??!? Och det jag...
Svar
13
· Visningar
1 496
Senast: Heulwen
·
F
Träning Varför är det så lite uteritter/termin på ridskolor? Jag är ridskoleryttare (vuxen), då jag just nu inte har tiden som krävs för att ha...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 032
Senast: josse__
·
Träning Min lilla dam på tre år har vart riden i ca 2 månader nu och allt går jättebra. Jag har hört lite olika meningar om hur man ska göra...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Splittan
·
J
Träning Hejsan! Jag har ett riktigt problem.. LASTNINGEN!! Vi ska till Atg:n om några dagar och tänkte att eftersom hon är så stökig vid...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: axel
·
A
Träning Nu känns det som det är dags att börja jobba lite mer med 2-åringen.. Än så länge har vi bara promenerat i skog och mark och besökt...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: axel
·
G
Träning Hmm, ska tråden ligga här eller under Dressyr eller nåt? Idag kände jag nåt skumt när jag travade stoet på tygeln. I högerhanden...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: Gisburne
·
E
Träning Hej, Jag har en medryttarhäst som bara jag rider på för tillfället.. hennes ägare har inte tid numera så hästen går bara 4-5 gånger i...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: idolagnes
·
Träning Måste ha blivit nåt fel på andra tråden så startar en ny. Har börjat longera valacken med chambon för att få honom att söka sig mer...
Svar
11
· Visningar
1 127
Träning Fick idag i uppdrag av min ridlärare att longera en av skolhästarna eftersom han själv var sjuk och inte kunde. Han förklarade ganska...
Svar
6
· Visningar
1 027
L
Träning Hej! Har nyligen kommit med ett tio-årigt sto som är väldigt trevlig, men ouppfostrad. Hon är korsning arab/Frederiksborgare. Jag...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Lunaedies
·
K
Träning Jag har nyss köpt ett gotlandsruss sto 6 år som är helt underbar på stallgången och hon är jätte snäll att rida i paddocken, Men så...
2
Svar
22
· Visningar
1 620
Senast: Tjalfe
·
D
Träning hej. jag är medryttare på ett 23 år gammalt engelskt fullblod, föredetta ridskolehäst sen ca. 2 år. han är trygg och orädd i de allra...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Invincible
·
M
Träning Jag har tagit emot en ponny över sommaren som var väldigt fin när jag fick honom, han hade då i början av juni, betat fem timmar per...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: Mirre
·
F
Träning Okej jag vet, det finns säker 1000 sånna här trådar men jag orkar inte leta upp just mitt problem bland alla dom trådar som redan finns...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Gawotka
·
Träning Gud det är, ja.. något av det bästa jag någonsin fått lära mig. Så jag vill Tacka min vän Veronica :) utan dig så hade jag inte haft...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 671
Senast: pannkakssmet
·
C
Träning Har lite frågor, jag vill att ni ska svara med bra övningar.. 1. Hur får jag hästen att arbeta mer med bakdelen? 2. Hur jag en...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Wentona
·
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·
B
Träning Hej! Ny här på forumet och tänkte höra om ni har tips på hur man aktiverar och motioner en liten ettårig shettis. Vi har haft Bamse...
Svar
3
· Visningar
1 335
Senast: BamsePlutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp