Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Jag funderar på hur jag ska göra med mina 2 föl till hösten/vintern.... Jag har en lösdrift till dom som är bestämt att dom ska gå på...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: edwin
·
D
Träning hej! vet inte riktigt om detta ämne hör hemma på denna tråd.... jag sålde min häst för ett par år sedan, och skulle nu vilja veta var...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Dolores_88
·
Träning Min 4-åriga kille går inte att kontrollera ibland, oftast är det när jag rider honom i paddocken. Han tar tag i bettet o bara går o...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: jenny82
·
Träning En fråga, får hästarna övernatta på en tävlingsplats i lastbilen ? Jag har hört bägge delarna att de inte får och att man får om man...
2
Svar
24
· Visningar
2 933
Senast: ch791022
·
J
Ridning Hej! Vill så gärna börja med akademisk ridkonst. Tyvärr är det inte många i min stad som håller på med detta. Tränare kommer sällan...
Svar
8
· Visningar
1 571
Senast: IngelaH
·
A
Träning Jag undrar finns det NÅGON som har hunnit provat denna nya vattenhink (vattenkopp) ????:love: Om någon har det, var vänligen skriv och...
2
Svar
24
· Visningar
2 258
Senast: axel
·
F
Träning Har en 2 åring som är korsningen mellan halvblod och arab och funderar på om det finns några andra som har samma korsning. Hur har...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Armani__
·
S
Träning Jag har en 3-åring som jag kommer att rida en del i höst, kanske 2-3 ggr per vecka + att löshoppa och gå lite promenader med och så...
Svar
6
· Visningar
1 391
Senast: gismo
·
A
Träning Måste bara få berätta om min historia om min häst som inte är avslutad än I vintras så flyttade jag från ett ställe i dalarna till...
2
Svar
24
· Visningar
2 267
Senast: syrran
·
Träning Ja, är det någon som jobbar med det? Jag rpvade på det när jag praoade hos min "NH-tränare". Det var jättekul men hur lär man in den...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Filosofen
·
Träning Hejsan på er unghästägare! Hur gör ni med era 2 åringar nu efter betet. Jag undrar hur länge ni tycker att man kan promenera med...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Pinkilly
·
Träning På dressyrlektionen i tisdags började vi med förvänd galopp. Jag tänkte; Oj då, jag som aldrig tränat på det övh :angel:. Hästen gjorde...
Svar
4
· Visningar
938
M
  • Låst
Ridning Jag skulle gärna vilja lära mig mer om AR, undrar om ni vet var i Sverige eller utomlands man kan få arbeta på en sådan gård och lära sig?
Svar
1
· Visningar
732
Senast: IngelaH
·
U
Träning ger de någonting? eller är de bättre att bara skritta rakt upp? min häst kan nämligen mycke men saknar den här egna motorn...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: axel
·
T
Träning :cool: jag läste en annons, eller omdet var en insändare i häst och ryttare nydligen, där någon skrev att barbackaridning skulle skada...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 725
Senast: lolouice
·
E
Ridning Jag har hört att vissa raser är mindre lämpade att rida barockridning på. Stämmer detta?:confused: Exemplet jag hörde var att araben...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 929
Senast: AndreasC
·
H
Träning hejsan! jag tog hem min häst för ca 3 månader sen och tömkörde och började rida efter nån månad. eftersom han inte kan galoppskänkeln...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Kockan
·
A
Ridning Nu har jag och pållen flyttat till Spanien, och efter att han blev stående i Calais 2,5 veckor :eek: !! innan han skickades vidare till...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Saigon
·
Träning I går eftermiddag när jag skulle iväg med bilen någonstans spanade jag som vanligt ut över hästhagen när jag åkte förbi och höll på att...
Svar
4
· Visningar
2 035
Senast: skjona
·
F
Träning Vad motsvarar rasen westfale? hästen är efter Rohdiamant och Rubenstein, i passet står det westfale? vad är det översatt på svenska...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp