Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad ska man tänka på när man rider på remontgrimma? (dvs tyglarna fast i nosgrimman, inget bett) Tänker på i vilken höjd man ska...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Migo
·
P
Träning visste inte var jag skulle lägga denna tråden men provar här......... jag har en häst som jag för x antal månader sen satte igång efter...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: ratata
·
P
Träning Idag när jag och syrran var ute på promenad mötte vi några av hennes kompisar som var ute och red två på en häst,det var en stor...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 374
Senast: malinsky
·
M
Träning Har ingen som kan köra mig till tävling den 1 oktober. Jag kan inte köra själv eftersom jag inte kan backa, dock ska en kompis med och...
Svar
12
· Visningar
914
Senast: LillaMy84
·
S
Träning Min unghäst på 3 år har med lite vänligt lirkande gått in i trailern alla gånger tidigare. Men nu, i somras, vägrade hon plötsligt att...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: hillevie
·
D
Träning Jag har precis börjat rida mitt kallblodiga sto. Hon är inriden hos förra ägaren men jag misstänker att hon bara har travridits i...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: dolphinsmile
·
F
Träning Hej! Någon som kan förklara i "stora drag" hur man rider en häst bakifrån och fram.? Om det finns olika sätt och hur man ev. gör på...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Nessan
·
L
Träning Är lite nyfiken på det här med hur ofta ni ryktar och pysslar om era hästar. Själv ryktar och pysslar jag med min häst varje dag med nåt...
Svar
19
· Visningar
1 475
Träning Hur länge får hästar, enligt lag, gå ute dygnet runt? Och om man nu bortser från lagen lite.. Jag har en nordsvensk och en arab, jag...
2
Svar
24
· Visningar
5 032
Senast: LIA
·
Träning En häst i stallet ska lämnas iväg på inridning, han är lite, lite riden förra hösten. Han ska vara iväg 1-2 månader, beroende på hur det...
Svar
4
· Visningar
1 070
Träning Jag skulle vilja lära min häst lite trix och här är några jag vill att han ska kunna: http://www.hauteecole.ru/images/photo/le-26.jpg...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 806
Senast: Preed
·
M
Träning Hur många här inne har sina hästar ute på nätterna nu på sommaren?? jag själv har alltid mitt sto inne på nätterna, då jag tycker...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 856
Senast: Luna10
·
L
Ridning Lite ironiskt att jag gick och tänkte på att lägga in en tråd om stödet i handen inom AR respektive annan dressyrridning så har någon...
Svar
16
· Visningar
1 592
Senast: Yrla
·
K
Träning Kan man tävla en häst på 14 år?
2
Svar
32
· Visningar
2 462
Senast: iafia
·
C
Träning jag rider en 6 årig arab som är väldigt nervig. När jag rider brukar hon skygga för allt, trots att jag tar fram henne till "det...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: tretjak
·
H
Träning jag rider en häst som för ca två år sedan gick medelsvår dressyr. dom senaste 1½ åren har han mest bara gott i hagen men har nu alltså...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: ujent96
·
B
Träning Nån jag känner har en liten ponny som är hygglig vid hantering men totalt hopplös vid ridning, ställer sig eller skenar, om inte en...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: ujent96
·
H
Träning Hanterar du din häst på samma sätt som du hanterar dina barn utifrån ditt ledarskap??? Jag ser ingen skillnad på hur man skaffar...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: mimus
·
Träning Har precis köpt en häst, 5 år som haft föl och blev därför inte inriden förrän i våras och har sen dess ridits någorlunda kontinuerligt...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: bigganl
·
F
Träning jag är bara lite nyfiken på hur ni gör när ni ska rida in era hästar/ponnyer. hur tidigt börjar ni sitta på dem? och hur gör ni när ni...
2
Svar
33
· Visningar
2 593
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp