Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning nästa gång (OM det blir en nästa gång)?? Idag när jag var hos pållarna med vatten kastade jag också ut ett antal morötter till dem i...
Svar
15
· Visningar
1 283
Träning Har ni någonsin känt er "ovälkomna" pga att ni har en hingst? På träningar, tävlingar etc? Har det varit ngr problem med att hitta...
2
Svar
27
· Visningar
2 407
Senast: AnnebergBellman
·
Träning min ridponny valack kan ibland få en "gångart" då han liksom "vajar" fram, väldigt mjukt och går ganska sakta ( som sakta trav ) vad kan...
2
Svar
22
· Visningar
2 219
Senast: Streiff
·
Träning Min ena häst som jag har haft i 3 månader börjar äntligen få upp muskler och konditiion för att kunna ridas på ett bra och rätt sätt...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: axel
·
Q
Träning Hej, Här i Skåne ser det ut att bli en del problem i vinter vad gäller strö och hö. Idag fick jag hem en pall spån från Lantmännen...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 920
Senast: Egonson
·
V
Träning Hejsan! Vi har en kanonmysig B-ponny som har fått för sig att han inte ska ridas. Har haft honom i två år, är hur go i stallet som...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Virvelvind
·
L
Träning Har ett problem, så fort vi tar ned rampen på transporten så börjag ponnyn gå fram o tillbaka o trycka mot bommen, och när man väl...
Svar
7
· Visningar
2 004
Senast: Lilla_Millan
·
I
Träning Hej! Vill veta lite mer om olika rörelser å olika saker man kan göra ex Skänkelvikningar, hur gör man det ? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: axel
·
Träning Jag har två treåringar, och en för dagen inköpt transport. Här ska lasttränas! Men hur? Alt 1: Lägg godis i en hink, ställa den på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 163
Senast: axel
·
Träning vart på nätet eller vilka böcker kan man få tips om olika gångartstäningar, har en islandsvallack på 4 år som ska ridas in, å j a har...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: cowgirl81
·
M
Träning Hej alla. Min häst står precis jämte en ås. Var gång jag rider i skogen ingår klättring mer eller mindre. Inga jättebackar utan mer...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Marre.N
·
J
Träning Hej jag är en tjej på 12år och jag hade tänkt att börja rida jag skulle vilja ha lite tips om vad jag ska träna på, för ibland så rider...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: ujent96
·
T
Träning När jag galoperar på en volt med min fjording kille så försöker han efter ca 2 varv att springa ut ur volten. (Alltså springer åt andra...
2
Svar
20
· Visningar
1 640
Senast: Koppen
·
A
Träning Jag har en sexårig valack som har blivit riden i två år nu. Jag red själv in honom med hjälp av en kompis som utbildad sej till...
Svar
3
· Visningar
971
B
Träning Hej allihop! Fick för några dagarn sen hem en "lånehäst" till mig och dottern.:) Det är en kompis som äger den men hon hinner inte...
Svar
8
· Visningar
3 271
Senast: ujent96
·
Träning Jag har ett litet problem med min "nya" medryttarhäst (har ridit honom sedan försommaren). Han är välutbildad (Msv dressyr skulle jag...
Svar
9
· Visningar
6 430
Senast: Whirlie
·
F
Träning Hej, har era hästar varit mycket hingstiga innan ni har hunnit att kastrera dem. Min är det när han träffar andra ston men inte hemma...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: AnnebergBellman
·
H
Träning Ni som ställer av era hästar i Vinter.. När ställer ni av dom, hur gör ni då? Bara släpper ut dom i en hage, eller trappar ner på allt...
Svar
16
· Visningar
1 239
Senast: Sparf
·
Ridning Det går väldigt framåt med min foderhäst, vi rider en blandning av western, engelskdressyr och akademiskt :p Vi har dock ett litet...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 405
Senast: emka86
·
T
Träning hejsan! min favvorithäst på ridskolan är verkligen en superhärlig häst! men grejer är den att han är såå stressad :crazy: i dressyren...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: tuffer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp