Lastträning

Sv: Lastträning

för då tar vi fram sopkvasten?!


nej då, inte alls på det viset. :D

va jag menar är att du själv bestämmer att hästen SKA in och inget annat. när du tänker så, skickar du automatiskt signaler till hästen som uppfattar det på samma sätt. tänker du ja, tänker hästen ja, tvekar du på att hästen går på, kommer den att tveka. har du redan innan du ens hämtat transporten bestämmt dig för att pröva lasta, trots att du vet att hästen kommer att vägra, kommer den att vägra.

allt handlar om ett positivt tänk och en naturlig pondus och ledarskap över hästen.

tankens kraft: "OAVSETT OM DU TROR ATT DU KLARAR EN SAK ELLER INTE, KOMMER DU ATT FÅ RÄTT."

men visst, klart ja brukar ta fram kvasten och slå hästen gul och blå om den inte går på..... :mad:
hoppas att du skämta när du skrev det.:mad:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 233
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 752
Senast: sjoberga
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 062
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp