Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hjälp! jag får inte i mitt sto avmaskningsmedlet. Det går bara inte! hon drar upp huvudet, snurrar runt, rycker iväg m.m. En annan tjej...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: Madick
·
L
Träning Lekte lite med min häst igår, kommer inte ihåg va den hette, men hästen skule flytta på sig lätt av lätt tryck. Häst nr 1 tyckte det...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Rikkan
·
S
Träning Vi skaffade en ny häst för ett par månader sedan som har gått på lösdrift med många hästar, men varit van vid att rida ut ensam. Nu går...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Kokopelli
·
M
Träning hejsan. jag undrar vad ni tycker om det här blir jätteglad för era åsikter! nu är det såhär att där jag rider så finns där en nioårig...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: wrangler
·
E
Träning Är det värt att köra NH med en ridskolehäst på 6 år? nån som varit med om liknade som kan berätta? har en häst som är mig väldigt...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Evelyn
·
Ridning Jag har noll erfarenhet av "akademiska tränare" måste jag väl först erkänna, utan jag har mestadels tittat på träningar som hållts av...
2
Svar
22
· Visningar
1 997
Senast: tuaphua
·
H
Träning Hej, jag har ett sto som är en extrem tävlingsindivid. Hon vet precis när det är dags för tävling och "laddar" extremt redan i...
Svar
18
· Visningar
1 117
Senast: Harmonica
·
W
Träning Känner mig så dålig som fölägare i år..... Finns det fler som inte har hanterat sina föl än, utan bara låtit dom gå på bete hela...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: Mitrolle
·
F
Träning Jag har ett jättemysigt hlb sto på 6år. Hon är helt underbar att rida. Det är inga problem att rida ut själv på henne, eller att ha...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: flinetrollet
·
M
Träning Hej! Det är så att jag ska ta mitt sto från sommarbetet och flytta henne till ett nytt stall där hon ska gå på lösdrift. Jag bara...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Madick
·
L
Träning Jag har en shettlandsponny som är sur i hagen när hon kom i våras var hon inte så och endå har vi inte gätt hennne nästan nått gottis i...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: tretjak
·
Y
Träning Jag ska köpa tillbaka min gammla häst sålde honom förra hösten till en ridklubb och nu när dom ska sälja honom pga av att han inte...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Dalsland
·
Ridning Jag har suttit hemma och tänkt på varför min häst är så fruktansvärt stel och motvillig ibland. Har kommit fram till att det måste vara...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: Spider84
·
T
Träning Hejsan. Nu är det så att för ca två år sedan så köpte vi en fjordvallack som i början var alltifrån pigg:crazy: . Han var van vid att...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Mirre
·
Z
Ridning Hej finns det någon här som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig o min mor att träna barock? vi är jätte intresserade båda två av att...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: IngelaH
·
K
Träning lära galoppen hur? Hästens ägare säger att vi ska börja på rak sträcka och bara driva tills galoppen kommer och typ en liten dut på...
Svar
18
· Visningar
1 019
Senast: Krulidut
·
M
Träning :) Nu ska ja få hem min nya pålle V.31 och jag är så glad, då jag tyvärr sålde min pgr av att han inte passa mig Längre, så jag fick en...
2
Svar
24
· Visningar
2 710
Senast: Mirre
·
Träning Har precis varit och hämtat min allra första egna :D häst. Han skulle stå i karantän var det tänkt. Igår kväll rymde han. Det syns...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: fia0
·
S
Träning min häst går på bete och har blivit sommarfet. Hur är bästa sättet att få bort magen på henne?? hon går inte gärna på tygeln och jag...
Svar
10
· Visningar
1 305
Senast: ujent96
·
S
Träning Igår släppte vi ihop mitt ungsto med två valacker, ena är ranghög och den andra hackkyckling. Jag stod och tittade på dem för att se hur...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: Suuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp