Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en ponny som man hela tidne måste vara på och driva mycket bakifrån för att han inte ska bli seg och framtung. Dessutom måste man...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Yamima
·
Träning Hur gör ni med era unghästar. Skrittar ni av dom eller går ni med dom efter ridpasset? Hur länge rider ni på era unghästar? Jag själv...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: kryptisk
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: IngelaH
·
O
Träning Hej! Jag har en medryttarhäst som jag har lite problem med, han är väldigt snabb och svår i traven och börjar alltid galoppera när...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: ujent96
·
A
Träning Hej! Jag har precis köpt min första egna häst, en fransk (?) travare som aldrig gått på travet, utan bara varit fritidshäst. Första...
Svar
14
· Visningar
8 827
Senast: Mabuse
·
L
Träning Suck. Kommer min ridning någonsin bli så när som okomplicerad? Det känns som att min häst aldrig kommer att ändra sig vid ridningen. O...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: bubbel
·
Träning Är det på nåt sätt skadligt för en häst om den rids (skrittas ca 1 timme) med bara en sko fram? Upptäckte idag att den andra flugit av...
Svar
17
· Visningar
1 065
Senast: Riley
·
J
  • Låst
Ridning vad är vanligast på vanliga ridskolor, barock eller vanlig dressyr? Förstår egentligen inte skillnaden. Vad är barock egentligen? Läste...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: IngelaH
·
C
Träning Håller på och rider in min valack på 3½år,en frieser/tinkerkorsning och han är världens goaste, men vi har fått ett problem... Jag har...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: ida.kar
·
Träning Någon som vet ifall den går att beställa i Sverige eller om det bara går genom hans hemsida. Undrar också lite över vad som skiljer...
Svar
10
· Visningar
1 127
Senast: skjootan
·
J
Träning skulle gärna vilja veta hur NI gör när ni ska trafikträna en häst.
2
Svar
25
· Visningar
2 770
Senast: Paradis
·
B
Träning Min styvfar har en islandshäst på 11år som är helt hopplös. Han är inte spec tillärd och bråkar jämt. Han bockar, stegrar och kastar sig...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: cristobal
·
L
Träning Nu ska jag sälja min häst... tänkte på det här med veterinärbesiktning och signalementsbeskrivning. Först o främst vad tittar de på nu...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Ylva86
·
Träning Försäkringsgubben var ute idag då vi ska bli "säker hästgård" och kollade de sista sakerna. Samtidigt berättar han att 3 hästar idag har...
2
Svar
26
· Visningar
2 319
Senast: Shakira
·
E
Träning Ja jag vet att det finns många trådar ang. detta, men varje fall är ju unikt ;) Behöver hjälp med hur jag kan lägga upp träningen :)...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: axel
·
E
Träning Kanske borde tråden ligga under grundutbildning (?) men jag tyckte den passade bättre här.. Men till ämnet; När börjar ni träna era...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Myy
·
Träning Har en busig 3-åring (se min avatar:D !) som formligen ÄLSKAR att dra vagn. Hon sprudlar av energi och vill bara framåt, och det är ju...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Mitrolle
·
J
Träning Hej! Tänkte hyra en ponny en månad, nästa sommar och jag undrar vad det är man ska tänka på? Vad kostar det ungefär? Vad kostar det...
Svar
4
· Visningar
2 942
Senast: Julia_1993
·
Träning Hej! Vet inte om jag lägger denna tråden rätt men jag hoppas så. Jag har en islandsvalack som har fått en liten sommarmage i sommar...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: diny
·
E
Träning Jag behöver råd! jag har en häst jag är skötare på hästen är gotlandsruss/ new forest korsning och hon är 6 år. denna häst står på...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Evelyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp