Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning va e bäst lösdrift-inne, Nackdelar/fördelar. vad e bra för gammla hästar, hästar men nått som kräver nånting special, arbeande osv.
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Qwyxz
·
D
Träning Folk verkar ha olika uppfattning om vad hästen gör när den pullar... :smirk: Så alla bukare, var nu vänliga och förklara för mig så...
2
Svar
26
· Visningar
3 216
Senast: Willa
·
A
Träning Hej! Jag har ett litet problem, ponnyn som jag rider och så småningom ska börja tävla, är så stark. Och speciellt i hoppning, varje...
Svar
4
· Visningar
1 168
Träning ..mig som skrev om den skumma hästen jag fastnat för, när jag skulle provrida en ponny, och träffade en annan häst? Jag skulle ju leta...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: Panzerkat
·
C
Träning åh, jag vet inte vad jag ska göra :confused: hur jag än gör känns det som att det blir fel. jag har ingen transport, kan inte ta ut...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Hoppla10
·
Träning Får hem min nya häst på måndag (har aldrig ridit honom) men han står hoss min tränare och hovslagare som har ritit in honom och så. Han...
Svar
10
· Visningar
1 131
Träning :confused: Min häst har precis kommit på att rycker man tillräckligt hårt i grimskaftet när man står uppbunden så kommer man loss :mad...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 604
Senast: axel
·
M
Träning Känner att det vore kul att göra jämförelser, hur själva inridningen gått till. Alla är vi så olika, både hästar och människor. Jag...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Marri
·
T
Träning Hade gått och väntat att fyra tröskor, två balpressar, och alla traktorer med vagnar skulle ge upp för dagen ,det är inte så roligt att...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Armani__
·
Träning Jag har lite olika frågor som jag hoppas att ni lite kunnigare kan svara på.Vet inte om tråden passar här, men jag chansar. ;) Hur...
Svar
4
· Visningar
756
V
Träning ja vänner och bekanta mitt sto :crazy: min häst går ju ännu på bete så i går när vi skulle i väg på en ridtur såå skulle jag sadla...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Bill
·
L
Träning När vi transporterade iväg vår 1 åring till hingstbetet gick det lätt att få in honom med då han fick "hela" resturangen när han väl var...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: saffran
·
Träning Longerade kallblodet för första gången idag. Vet inte om hon har blivit longerad tidigare men hon faller inåt i vänster varv. Hur kan...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Yrla
·
Träning Ja, hur gör ni, och vilka ringar använder ni vid sådana övningar? Vill kunna både öppna, sluta och skänkelvikning vid tömkörning...
Svar
9
· Visningar
2 974
Senast: Eufemia
·
Träning Min ponny är inte så mkt musklad, har ni tips på övningar mm som bygger mkt muskler? Har hört att klättring och mkt galoppfattningar...
Svar
5
· Visningar
3 076
Senast: Yrla
·
N
Träning Har letat med ljus och lyckta nu ett tag efter någon som är duktig på lastning som kan hålla träning för mig och min 1,5års hingst. Har...
Svar
1
· Visningar
773
E
Träning hej har en 3 åring som vi börjat med inridningen...men hon växer mkt och jag vill inte sitta på henne så mkt därför samt ej heller...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Eufemia
·
L
Träning Hej! Rider för närvarande ett tio-årigt sto som inte är särskilt välutbildat (Se: "Grundutbildning- Tioåring m. unghästfasoner")...
2
Svar
20
· Visningar
2 112
Senast: Lunaedies
·
U
Träning Borstade min ganska så ny inköpa häst ute i hagen idag. Nu har han börjat med och lägga huvet på min axel och kela, men idag då kliade...
2
Svar
28
· Visningar
3 102
Senast: avslutat medlemskap
·
C
Träning Jag har en fråga. Jag ska precis skaffa en medryttarhäst för första gången. Är det något specielt man ska tänka på då? Jag ska inte...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp