Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Man har ju alltid fått lära sig att ta det lugnt på asfaltsvägar när man rider. För det frestar väl på en del på hästens ben? (Och...
Svar
18
· Visningar
2 449
Senast: Matiz
·
Träning Om man har igång en häst tre, max fyra, dagar i veckan, hur mycket kan den gå då? Vad det var svårt att formulera frågan, men vad...
Svar
12
· Visningar
816
Senast: Gisburne
·
Träning Hej kära hästfolk! BAKGRUND: Jag har fått chansen att pyssla om ett sto på 4 år som knappast varit hanterad. Innan jag träffade hästen...
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: moli
·
L
Träning Brukar longera min ponny 1-2 ggr i vec för att stretcha (stavning??) honom, men ja e slut på ideer, hur brukar ni göra när ni longerar...
Svar
8
· Visningar
788
Senast: axel
·
M
Träning Hur lyder de 7 lekarna??:confused:
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: lundborg
·
Träning Påverkar det hästen vilja att gå in i en transport? Borde inte det lukta illa och den inte vill gå in? Eller luktar det intressant...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Sonic76
·
H
Träning Jag har lånat en häst som jag mest tänkt hoppa och ha kul med undertiden min fölunge växer upp. Men man måste fortfarande rida dressyr...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Tovig
·
S
Ridning Sitter och klurar på en spansk text om bett där det står "asa caldera". Babelfish vill översätta det med "it roasts boiler". :crazy...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Radinka
·
D
Träning John moore ska ha en clinic i sälen den 22 juli! någon som ska dit?? :smirk:
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: CaliforniaSwed
·
A
Ridning Med Doremi idag!! Hurra!! Fick vara lite övertydlig med skänkeln men han gjorde det verkligen klockrent! Ville bara skryta lite...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Alkemisten
·
K
Träning :cry: Hej, jag har en 16 årig NFvalack. Han är jättebra på att hoppa, men det går så himla långsamt när man är på tävling eller...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Invincible
·
N
Träning Hej!!!Finns här någon som kan med bild visa hur gramantyglar ska sitta??Är dom en hjälptygel till att få häst att stanna eller inte...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 073
Senast: Orzon
·
B
Träning hur långt har ni kommit med era 04-or och vad är målen? vad har ni för mål nästa år? om 3 år? ännu längre i framtiden?
Svar
13
· Visningar
1 395
Senast: kariinl
·
Träning Min lilla dam har en förmåga att knäppa av i nacken när man tar en förhållning. Hon rids med lätta hjälper *känslig dam* och med mycket...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: åsnan
·
L
Träning Vet inte vad jag ska lägga inlägget men lägger det här. När man ska longera min pålle, gör det sällan (kanske 1-2 gånger/månad eller...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Love_Maya
·
K
Träning :smirk: jag har bara lite svårt att inse kanske men jag är envis och vill att det ska gå bra.. Har vart riktigt nöjd en gång när han...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 887
Senast: Krulidut
·
M
Träning Hej :) Min Ponny har tendens att sakta ner även när jag inte ber honom om det. Det förekommer mest i traven , mycket progressivt...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: PineappleHeart
·
G
Träning Som jag har skrivit här tidigare så har jag min första sommarhäst. En 16 årig halvblods vallack,Som var en lugn, trög herre. När han var...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: PineappleHeart
·
B
Träning har nyss skaffat mig en 9 årig hingst på 1,67 i mank.Han är lugn och snäll,tränger aldrig,står still boxen ,ej rädd och...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 572
Senast: McKikki
·
E
Träning TJOHO!! Vet du vart man kan finna hästjobb utomlands eller du kanske känner någon som behöver hjälp?? Hör gärna av dig till mig...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp