Gramantyglar

Sv: Gramantyglar

Egoist!
Om du bara hade haft hjälptyglar så hade hästen i alla fall sluppit lida av din beniga rumpa! :eek:

(Den kanske hade kastat av dej redan i början av ridturen och traskar på glatt utan dej) :)
 
Sv: Gramantyglar

Nädå det är ingen risk att jag blir avkastad:p Jag har alltid kandaret så jag har full kontroll och dessutom har jag sparat ut manen så jag har nått rejält att hålla balansen i:p
 
Sv: Gramantyglar

Jo den är en bra livlina:D Men nu är den alldeles för lång för ofta trasslar jag in mig i den, den killar mig i ansiktet och sticker mig i ögonen :rofl:

Jag kan ju tänka mig att din hästs man är snyggt och prydligt klippt:angel:
 
Sv: Gramantyglar

Man behöver inte klippa! Vare gång min sköthäst gör nå oväntat så blir hans man mindre :crazy:
 
Sv: Gramantyglar

Den där långhåriga traktorn. Välklippt?????
Är du inte klok?! :crazy:

:rofl:
 
Sv: Gramantyglar

Traktorer ska va välklippta! de har jag bevis på! :mad:
 
Sv: Gramantyglar

Klipp din egna traktor innan du sneglar över staketet till min fina 4WDtraktor/Tori!

En bra häst har ingen färg (gammalt isländskt ordspråk)
En bra Tori har ingen frisyr (Nytt och bra ordspråk)

:)
 
Sv: Gramantyglar

Jag tror att en av dessa bilder föreställde en renrasig Tori.
Den hade helt ok frisyr! :love:
Resten var korsningar. :p
 
Sv: Gramantyglar

Meh! inte hästarnas fel att esterna vill lätta upp rasen :p
 
Sv: Gramantyglar

Nä! (stor sorg så stör mej inte medans jag sörjer över att dom förstört denna fina ras)

Sådär.
Nu har jag sörjt klart! :D
(nästan. Fan va synd att dom förstörde rasen)
 
Sv: Gramantyglar

Nää!!
Jag har ridit en traktor med 25% hannoveranarblod i sig hon, var :love:
 
Sv: Gramantyglar

Graman är endast till för de som kan hantera den.

Jag tycker inte att du borde skaffa en gramantygel om du inte vet hur man ska sätta fast den. >.O Om du vill hästens bästa så förslår jag att du INTE använder den.

Skicka hästen på tillridning eller be någon om hjälp.

Det kanske inte ens är hästens fel att den skenar, hon kanske känner att hon måste med dig på ryggen. Hon kanske ser dig som en fara, och om du då kommer med en gramantygel som du inte vet ett skvatt om hur man använder den, gissa hur det då kommer att bli.

Om du nu envisas med att använda gramantygel ändå (stackars häst), så önskar jag dig lycka till, men att du säkert kommer att ångra det när du väl skadar din hästs nackmuskler! :mad:
 
Sv: Gramantyglar

skaffa en tränare istället för att sätta på hästen massa hjälptyglar som ändå bara ställer till mer problem:smirk:
 
Sv: Gramantyglar

Nu var det ju inte jag som hade problem med hästen direkt..
 
Sv: Gramantyglar

hmm var tog trådskaparen vägen :angel:

Förövrigt måste jag försvara dessa underbara travare och den fantastiska westernrindingen.:eek: HUR kan ni klanka ner på det?
Travare är ju perfa ju! Man köper en till ungen som inte kan ett jota, lägger på en sadel som inte passar för 5 öre och VIPS så har hästen gått Msv dressyr:D

Westernridningen är underbar, lägg på hästen en westernsadel så har du en klar westernhäst:rofl:

Zindy som rider western med travare, som har låååång väg kvar i utb:D
 
Sv: Gramantyglar

Usch det är jobbig i längden att köra barbacka på en traktor, va ute i ca 2-3timmar med den kompis och ajajaj de va verkligen inte skönt. Hela veckan efter de så hade jag ont i ryggen, särskilt när jag var ute med traktorn ;)
 
Sv: Gramantyglar

Det måste vara en trasig traktor du har.
Min är skitbekväm!
:)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 695
Senast: yamyam
·
Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 199
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första träningspasset på agiltykursen. Pälsmonster och jag gick ju en nybörjarkurs i våras, så det här är en fortsättningskurs...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp