Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det här handlar kanske inte om NH mer än vanlig hästhantering vilket i sig väl handlar om det samma .. men jag frågar här för det passar...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Wentona
·
W
Träning Har ett d-ponnysto som är 5 år och innan hon kom till mig för 1,5år sedan så var hon istort sett väldigt lite hanterad. Dom hade inte...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Warmia
·
T
Träning Alltså, nu slog det mig att jag har ju garanterat kvar fölis i vinter och hon kommer gå ute som dom andra.... Har man täcken på såna...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 558
Senast: Stopek
·
Träning Lägger den här istället eftersom ingen svarar på hästhantring Hästarna går ute nu dygnet runt men får krafft i hagen på morogn...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Mirre
·
S
Träning Sandra heter Jag, är 13 år och har ridit ca 4 år ridskola och hyr häst nu. Och så har jag ridit hos mina kusiner sen jag var 3 år om det...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Mia_R
·
T
Träning Jag har äntligen hittat min drömhäst! Han är besiktigad, och allt har gått som det ska han har varit min några månader nu... hältan var...
2
Svar
35
· Visningar
3 046
Senast: hillevie
·
A
Träning Hej! Jag har ett jätte problem! Jo det är så att min 12 åriga nordsvensk beter sig som en ny inriden tre åring! Jag får knappt stopp på...
2
Svar
22
· Visningar
3 020
Senast: zillax89
·
M
Träning Ska försöka mej på att longera bäbisen (som inte är bäbis längre men...) då tömkörning visade sej inte vara vår grej :smirk: Jag hänger...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Frostis
·
Träning Lasttränade min häst igår och dum som jag var så slutade jag inte efter första gången hon gick på. Börjarde klockan nio på kvällen att...
Svar
10
· Visningar
971
Träning Spinnoff på det här med insektseländet. Hur gör ni som har hästar som blir fullständigt vansinniga av insekter när ni rider? Jag har...
2
Svar
38
· Visningar
4 746
Senast: movgli
·
Träning Jag har en liten tuff dam på tre månader som är hur go och trevlig som helst. Jag kan lugnt lämna henne i hagen med andra hästkompisar...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 220
Senast: Tappsveden
·
G
Träning Vet inte var tråden ska ligga...? Idag passade sadelgjorden perfekt runt magen på stoet, men inte för en månad sen. Okej, det låter väl...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Gisburne
·
J
Träning Min häst öppnar inte munnen vid tränsning.. Jag tar in fingret i mungipan osv.. men det hjälper inte längre. Det är väldigt jobbigt...
Svar
19
· Visningar
1 400
Senast: LitenIsa
·
U
Träning min häst har börjat lägga sej ner i transporten. skulle åka till vet. sist och hästen lägger sej ner o skadar ett framben..va helt...
2
Svar
25
· Visningar
2 545
Senast: Bambilino
·
Träning jag ha en hingst som blev två år föra månaden och nu undra jag lite om det där om att det va lag på att man inte fick ha en häst...
2
Svar
39
· Visningar
2 110
Senast: zazza girl
·
L
Träning Hur pass snabbt skulle ni rida igång hästen efter en hälta som var helt bra efter två veckor (alltså halt dag 1 - helt frisk dag 14)...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Stopek
·
Träning Jag brukar longera mitt 9-åriga sto på en paddock, men har fått lite problem.. Hon tycker inte om att bli longerad, och gör då allt som...
Svar
18
· Visningar
1 266
Senast: Grålly
·
T
Träning jag funderar starkt på att skaffa häst igen, hade ponny för flera flera år sedan. nu bor jag nära fem minuter gång väg från ett...
2
Svar
21
· Visningar
6 264
Senast: Audur
·
Träning :confused: rider min häst aktivt och allt går superbra, (även om hon brunstar för tillfället). Hon har mkt energi och älskar att...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Gisburne
·
C
Träning Jag ska börja rida en D - ponny som är ca 148,3 (Kan vara högre) och jag undrar nu om man kan tävla en sån ponny i hästklasser? Hon...
Svar
2
· Visningar
836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp