UtegångsFöl i vinter???

Sv: UtegångsFöl i vinter???

Wentona skrev:
Om man vill ha tips på hur fölisar ska ha det som små är det bara att kolla in närmaste avvelsstall. där går det oftast ute i grupp på lösdrift.

Tyvärr är det inte så än, men förhoppningsvis är det dit vi är på väg, för fler och fler av uppfödarna har sina unghästar/ston med föl på lösdrift.

Camilla
 
Sv: UtegångsFöl i vinter???

Tiagirl skrev:
Alltså, nu slog det mig att jag har ju garanterat kvar fölis i vinter och hon kommer gå ute som dom andra....
Har man täcken på såna små?! Det måste man väl nästan fast det känns konstigt på en sån liten...
:crazy:

De flesta föl bruka få en riktig kanonpäls till vintern, lurvigare och tjockare än vuxna. Så om du börjar lägga på täcke lär väl inte den pälsen växa in. Fast du menar väl inte att fölet skall vara ute dygnet runt.

Hälsning Maja
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 156
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 243
Senast: EZMK
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 376
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 982
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp