angående hingst!!???

Sv: angående hingst!!???

min hingst gick inte ha ihop med andra
undantag för ston han fick betäcka
annars slutade det bara i slagsmål och annat trubbel
 
Sv: angående hingst!!???

min shettis kunde jag ha lös i trädgården utan att hon rymde
och fanns det bara iaf en del gräs i hagen behövde man itne ens stänga grinden.
så nog finns det shettisar som inte rymmer
och fång fick hon aldrig heller trots att hon gick på hur stora beten som helst.
 
Sv: angående hingst!!???

zazza girl skrev:
jag ha en hingst som blev två år föra månaden och nu undra jag lite om det där om att det va lag på att man inte fick ha en häst själv!!??

hur ska man göra i så fall när hingstarna ska ut på bete ???

som min han gå mellan massa åkra i en stor hage nu ( själv)
få man ha det så eller inte????

:confused: :confused:
Skaffa honom en kompis killar behöver leka. Det går också bra med kompisar i hage bredvid.
 
Sv: angående hingst!!???

ja jag ha skaffat han e en kompis nu som han ska gå med nu under sommaren .. en liten shettis ..... hämta den nu på onsdag...!!!
 
Sv: angående hingst!!???

zazza girl skrev:
ja jag ha skaffat han e en kompis nu som han ska gå med nu under sommaren .. en liten shettis ..... hämta den nu på onsdag...!!!
Låter BRA! Tänk vad kul han får.
 
Sv: angående hingst!!???

zazza girl skrev:
men det jag tänkte va senare när han e äldre och är hingst ...
då kan man ju inte ha dom ihop med andra om dom e för hingstiga ....
så hur gäller lagen då???

Jag vet flera som har äldre hingstar ihop och har haft det själv, går alldeles utmärkt. Dessutom brukar de bli mycket trevligare och gladare om de har sällskap tycker jag :)
 
Sv: angående hingst!!???

zazza girl skrev:
ja jag ha skaffat han e en kompis nu som han ska gå med nu under sommaren .. en liten shettis ..... hämta den nu på onsdag...!!!
Min 1 års hingst ska i vinter få gå ihop med sin mamma och hel bror som föddes i juni i år. Dom två kommer att följas vid ett tag nu. Det kommer säkert gå bra. Din hingst är ju inte så gammal ännu. Lycka till.
 
Sv: angående hingst!!???

Vi skickade våran hingst på hingsbete och så fort dem gjort upp om rangordningen så var allt super :) gick lite hett till ett tag och man bet på naglarna men sen mådde dem skit bra,så att ha hingstar ihop är inga problem, så länge man inte släpper in en äldre hingst som alltid gått själv med en annan äldre hingst som alltid gått själv :crazy: då kan de sluta illa..
 
Sv: angående hingst!!???

zazza girl skrev:
jag ha fixat en shettis som jag ska hämta nu på onsdag ... tyvärr ha han kraftig fång och är varvådad.. så hovslagaren och vet ska komma ut med en gång när han ha kommit hem..!!

:crazy: Hur har du tänkte lösa det med betet då?! En växande, tvåårig hingst behöver ju massor med näringsrikt foder/bete medan fångshettisen absolut inte får få för mycket...
 
Sv: angående hingst!!???

ikaros227 skrev:
Min 1 års hingst ska i vinter få gå ihop med sin mamma och hel bror som föddes i juni i år. Dom två kommer att följas vid ett tag nu. Det kommer säkert gå bra. Din hingst är ju inte så gammal ännu. Lycka till.
Vill du ha mamman dräktig med sin son??
 
Sv: angående hingst!!???

giffan skrev:
Vill du ha mamman dräktig med sin son??
Sjalvklart INTE. Hon ar draktig annars hade dom inte fatt ga ihop. Just darfor jag betackt henne. inavel ar inte min grej.:banana:
 
Sv: angående hingst!!???

heylan skrev:
:crazy: Hur har du tänkte lösa det med betet då?! En växande, tvåårig hingst behöver ju massor med näringsrikt foder/bete medan fångshettisen absolut inte får få för mycket...


är inte mycket bete i hagen dom ska gå i.. och så få han massa kraft foder med mineraler och vitaminer.... ha han fått hela tiden sen han gick ut ....
 
Sv: angående hingst!!???

Men det framgick inte i det du skrev... Är hon redan dräktig är det ju en annan sak, bara hon inte kastar och blir betäckt av honom senare... utan att ni märker det...
Jag skulle inte våga chansa...
 
Sv: angående hingst!!???

zazza girl skrev:
är inte mycket bete i hagen dom ska gå i.. och så få han massa kraft foder med mineraler och vitaminer.... ha han fått hela tiden sen han gick ut ....

Du kompletterar väl inte betet med krafftfoder väl?
 
Sv: angående hingst!!???

giffan skrev:
Men det framgick inte i det du skrev... Är hon redan dräktig är det ju en annan sak, bara hon inte kastar och blir betäckt av honom senare... utan att ni märker det...
Jag skulle inte våga chansa...
Jag förstår din tanke. Men för MIG är det SJÄLVKLART att inte låta sonen betäcka sin mamma. Sedan är jag tvär säker då jag känner märren att hon inte ställer sig för honom när hon är dräktig. Hon är ganska skarp mot andra hästar.
 
Sv: angående hingst!!???

För mig är det oxå lika självklart att man inte låter hingstungen betäcka sin mamma... Men tyvärr är det inte alla som tänker lika.
Det jag menar var ju att om hon är dräktig just nu, så kan hon ju kasta om ett par mån, och det är inte säkert att du märker det. Och då står hon nog villigt för villken hingst det än är.
 
Sv: angående hingst!!???

Men hade inte shettisen som du fått tag på kraftig fång, hur ska du då kunna ha den på bete??????:confused:
Oj, såg att du svarat på det redan!!!:o
Men bör inte tvååringen få gå på riktigt bete???:crazy:
*fy va jobbigt ifrågasättandes gnällig jag kände mig nu*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: angående hingst!!???

jag menade grov foder ..

jo men eftersom vi inte ha något redigt bete just nu och jag vill ha dom nära stallet ifall något händer ...
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 015
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 140
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp