hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?

Sv: hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?

Oj! Hur klarar man det på 2h om man ska rida? Jag brukar spendera ca 3,5-5h i stallet/dag. Och 3,5 är jag riktigt snabb. Jag måste iöfs göra iordning höpåsar och krafftfoder, men det tar inte mer än tio minuter. Jag tror inte jag tänker på den tiden som jag tänker annan tid, 5h i stallet går så fort!

Jag gillar att pyssla, kanske det som tar tid. Sätter gärna upp toffsar i manen och dyl, vill att hästen ska vara riktigt ren och fin. Jag håller också med "Naturligtvis", att det beror på hur pass intresserad man är. Mitt intresse för hästen har bara trappats upp sedan jag fick henne och det tar bara längre och längre tid. Kanske för att man prioriterar.
 
Sv: hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?

2 timmar utan ridning vintertid och ca 1 timme om hästarna går på bete. Lägg sedan till själva tiden det tar att rida varje häst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 680
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp