Efter penicillin chock

service

Trådstartare
Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över

Inte att det skadat sig fysiskt under chocken .
Utan mer insidan om ni hänger med på hur jag tänker.
 
Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över

Inte att det skadat sig fysiskt under chocken .
Utan mer insidan om ni hänger med på hur jag tänker.
Nej, har du?
Hittade en länk med info om skador vid behandling.

Edit: Länken handlade inte bara om penicillin.
Står förvisso om skador på organ på den.
Men inte direkt under det om chock. Så jag tolkar det som att det inte borde förekomma.
Det är väl mest att chocken går så illa att de skadar sig till döds som är största risken...

https://hastsverige.se/halsa-skador-sjukdomar/lakemedel-och-dopning/biverkningar/

Finns också länkar till källor med mer info på den sidan.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 685
Senast: Willys
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 744
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp