Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej!!! Jag köpte en shettis förra sommaren. Han är jättego men det visade sig att han var livrädd för kor. Jag var ute o körde med honom...
Svar
17
· Visningar
4 221
Senast: MikaTela
·
C
Träning Hur skapar man en perfekt rörelse och hur vet vi att vi uppnått det ultimata? Vad bestämmer att rörelsen är i sitt bästa skede? Är...
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: flashlight
·
Träning har börjat komma igång lite med min (nya) pålle lite men har mestadels ridit ut så att han ska tänka mer frammåt. vilket han nu gör men...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: mårran
·
C
Träning Rider en kallblodstravare som är jättestel i vänster sida, han kan knappt gå riktigt i höger varv, än mindre gå på en volt i höger...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: ERIKSSON
·
Träning Min travare har som så många andra travare, en förmåga att göra allt i 120 och helst allt på samma gång. :D Hon är inte het men kan...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: pastejja
·
Träning har börjat tömköra stoet nu vilket går bra:) Hon lyssnar bättre än från ryggen och är lugnare. Dock knäpper hon av i nacken så fort...
2
Svar
26
· Visningar
2 800
Senast: mackan
·
U
Träning är de väldigt taskigt o låta hästen gå ensam så? lite problem nämnligen me resten av flocken..så hade tänkt göra så att hästen kan gå...
2
Svar
25
· Visningar
2 379
Senast: Piraja
·
W
Träning Undrar om någon här på Buke ridit Norra Värends Ridled i Småland och i så fall hur ni tyckte den var? Tänkte jag å pållen skulle ta en...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: Piraja
·
W
Träning Om en häst "behöver ridas framåt med säte och skänklar mot en mjuk hand", vad menas då med det? Hur gör man? :confused: Hur...
Svar
6
· Visningar
2 294
Senast: pinky
·
E
Träning Jag är jätte intresseard av detta med NH men kan så lite tyvärr, men nu när jag köpt ny häst som verkligen behöver jobbas på detta...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har vikarierat som "ridlärare" i en och en halv vecka nu. Har bara två lektioner kvar imorgon förmiddag, och sedan har jag klarat av...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: hannanilsson
·
S
Träning Har en 3-åring som jag tänker börja tömköra. Han är hanterad en del och longerad (i grimma av förra ägaren!). Hur presentera ni...
Svar
10
· Visningar
3 033
Senast: flashlight
·
Träning Gjorde ni något speciellt för att få era hästar trafiksäkra eller tog ni det som det kom? Om ni gjorde nåt,,hur gjorde ni?
Svar
10
· Visningar
883
N
Träning Har fått ett erbjudande av en bekant om att FÅ en häst. Det är ett varmblodssto, 6år, funkade inte på travet men har en rättså bra stam...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 121
Senast: Mariika
·
Träning Rider ni med lindor ??? Jag var på ett mycket intressant föredrag om eftervård av häst efter tävling och fick lära mig mycket ! Där...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 673
Senast: Streiff
·
S
Träning Funderar lite kring detta med barn och hästar. Numera ska man ju "tala med hästar på hästars vis" för att samspelet ska fungera som det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 004
Träning Nu kommer ännu en "Hej min travare kan inte galoppera"-tråd. Denna kanske något olik de andra. Förhoppningsvis. Nu tycker jag att...
2
Svar
24
· Visningar
3 813
Senast: Piraja
·
S
Träning Jag har ett problem. Ett stort problem. Än så länge finns det bara två hästar i stallet. Nu har den ena boxvila och min kan inte vara...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: Skuggabaldur
·
O
Träning Jag ska börja rida nu efter några års uppehåll och skulle gärna vilja få tips på övningar och sånt som kan "väcka" mina tidigare...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: ujent96
·
Träning Har haft min 8 åriga islandsvalack i ett halv år nu och i vissa situationer blir han fruktansvärt stressad. Blir totalt galen om jag...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp