Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Ni som har era hästar i en skogshage, har ni täcke på hästarna? Jag kommer att klippa mina hästar och behöver därför täcka dom. Jag...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Annika_L
·
P
Träning Jag har kommit fram till att min häst sadel inte passar så bra så nu har jag tänkt rida barbacka ett tag, men jag skulle ändå vilja ha...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: hillevie
·
Träning ja nu vill jag ha lite tips för min instruktör har gått och blivit mamma så det blir inga lektioner nu på några veckor kanske. har...
2
Svar
20
· Visningar
1 512
Senast: CallMeAce
·
Träning Har ett 6 årigt fullblod som har väldigt svårt att fatta höger galopp. Känns som jag försökt med allt och tänkt på allt men det är himla...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: mackan
·
T
Träning hejsan! jag undrar om nån har nå tips på hur man kan göra om man rider en väldigt stressad häst? det är min favvorithäst, och jag har...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: ujent96
·
Träning Hur botar man det? har blivit osäker på hela lastningssituationen:(
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: mackan
·
S
Träning Kan man, eller med andra ord är det OK att säga upp sig som medryttare via Mail? Och att från och med det ge en månads uppsägningstid...
Svar
13
· Visningar
2 295
F
  • Låst
Träning Hej! Har tänkt att köpa en ung häst på 1½ år väl hanterad men inte inriden. Är det svårt att rida in en häst själv. Vad kan man börja...
Svar
8
· Visningar
4 626
Senast: velvet_sofia
·
Träning e det för tidigt att börja hänga på min unghäst..?? han är 2 år och 3 månader ...??? han är sadel van och allt så.... :confused...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Bohemic
·
M
Träning Jag har köpt en jättefin "rå" 2,5 åring, hon har stått hos mig en vecka nu. Det har gått superbra hittils och man kan inte tro att hon...
Svar
3
· Visningar
709
C
Träning Tänkte komma igång och motionera min kallblodstravare på 20 år, han har mest gått som i hagen som sällskap till unghästar de senaste...
Svar
11
· Visningar
932
Senast: cafu
·
L
Träning Jag har en ponny som jag köpt från ridskola. När jag tog hem henne fick hon först gå i en hage med en shettisvallack, hon var väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: lilla hoven
·
T
Träning Har ni era hästar fortfarande ute dygnet runt eller har ni stallat in dom? Min kommer in om 2 veckor.:angel:
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 959
Senast: hästhandlarjävel
·
Träning I förrgår red barnen på shettisen, och när 3-åringen skulle rida så började han skaka på hela kroppen så hon ramlar av :eek: Sedan...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: buschiq
·
C
Träning Är lite oenig med en i stallet hur jag ska träna min häst. Det är ett 4 årigt varmblod som bara mer eller mindre bara har blivit...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: ConfettiCavat
·
H
Träning Hej nu vill jag ha tips på hur jag skall göra med pållan som lägger öronen bakåt och biter efter en när man närmar sig henne spec nära...
Svar
14
· Visningar
1 237
Senast: Nekifynn
·
Träning Hur skulle ni ha gjort detta fall????????????????? Ponnyn har varit svår att sko bak för ca 3 år sedan med mycket förtroende och...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: diddl
·
O
Träning Tänkte bara fråga en liten fråga jag undrar över. Man säger ju att en häst kan gå på bogarna eller att den är framtung. En häst som gör...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: flashlight
·
Träning ...tycker en del tränare att man ska använda sig av och andra säger absolut inte! Vad säger ni, ska det användas och varför/varför inte?
Svar
10
· Visningar
1 389
Senast: bubbel
·
L
Träning sitta ner i arbetstrav? Någon här som har något bra tips för mig att tänka på för att det ska gå bättre? Jag tycker bara jag skumpar...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: krigarinna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp