Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har precis börjat jobba min 2,5-åring inför insittning nu i höst och har lite saker jag funderar på. Det är ett sto och hon har väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Eastwick
·
S
Träning När jag red igår slog det mig att jag inte vet HUR jag gör att få hästen att trava. Det sitter i ryggmärgen att hästen bara travar...
Svar
9
· Visningar
6 358
A
Träning jag och min far pratade lite här om dagen om just ridning av unghästar. Jag berättade för honom hur jag planerat vila till min unghäst i...
2
Svar
29
· Visningar
2 296
Träning Jag fick i somras en inackordering, ett travsto som nu förmodligen gjort sitt på banan varpå hon är betäckt och således dräktig...
Svar
14
· Visningar
2 169
Senast: Iris71
·
Träning Har precis börjat leka 7 games med min 2 åriga quarter hingst. Friendly games är inga problem men så fort jag vill börja förflytta honom...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: LIA
·
G
Träning Bygger på tråden "Livsfarliga hagöppningar". Jag vill varna för alla dessa "spiraltrådar". I somras hände det en mycket tragisk...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 263
A
Träning jaha.. här kommer en "travare"-tråd igen.. :p.. Vi har ett 6-årigt varmblod som vi försöker lära lite vett å etikett om man säger så...
Svar
7
· Visningar
876
Träning Undrar lite över hur andra skulle gjort i min situation... Har tre egna hästar varav jag har medryttare till en. Hade inte haft denna...
2
Svar
26
· Visningar
2 651
Senast: Smulu
·
S
Träning Min 3-åring skulle bestämma över mig idag men tji fick hon! Hon sparkade bakut rätt in i elstängslet och fick sig en stöt. På köpet fick...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Flyger
·
Ridning Jag orkar mej inte igenom den generaliserande teoretiserande tråden :) - den känns för mycket "old news" för mej. Men däremot började...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Jegra
·
P
Träning En tjej i stallet har lite problem med sin häst :angel: Hon får driva den hela tiden, den har inte så stor framåtbjudning o tycker nog...
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: persika
·
Träning Hur långt vill du rida om dagen om du ska vara iväg 2-3 dagar? Det är mest grusvägar, lite stigar och minimalt med asfalt som gäller...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: skjootan
·
E
Träning Jag skulle gärna vilja ha några förslag på hur man fångar in busiga hästar från hagen. Den hagen mina hästar går i 8 st. Så går knappt 4...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 071
Senast: Yamima
·
Träning Är jag det, när jag nekar en hästägare sommarbete här p.g.a. dennes hästar är ovaccinerade, ej avmaskade och oförsäkrade. Övriga hästar...
2
Svar
28
· Visningar
2 310
Senast: Yamima
·
J
Träning en av mina hästar som är 5 mån är glad och kommer till en när man kommer ut i hagen. Och hon e glad å snäll hela tiden när man gosar med...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: mårran
·
M
Träning :bump: Min 4-åring har varit på kurs i 10 dagar, en instruktörskurs i NH där hon fick vara övningsobjekt. Jag fick också komma dit 2...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: mårran
·
N
Träning Jag har hittat en tjej som ev. ska bli medryttare på min häst, hon kommer att i första hand rida ut på hästen samt sköta den förstås. Nu...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Nitronom
·
E
Träning Hörde om en tjej som varit runt hos olika duktiga ryttare i världen. Hon hade bla annat varit hos en människa i Tyskland som lärde ut...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: EnWisa
·
C
Träning HejHej :) Jag har alltid undrat hur länga man värmer upp sin häst, då menar jag uppvärmning i skritt. Kan inte ni berätta hur...
2
Svar
21
· Visningar
4 539
Senast: Paxido
·
F
Träning Funderar på vad som är bäst att göra för hästen och sig själv... Skulle ni hellre lämna bort er unghäst för inridning och utbildning...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Jochanda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp