Oansvarig medryttare

Sv: Oansvarig medryttare

Om hon är din vän tycker jag ni borde kunna vara allvarliga och prata med varandra - utan att för den skull bli ovänner. Det är ju faktiskt ett djur ni pratar om, som inte mår bra om den inte får sköttsel. Om inte hon förstår det bör hon inte vara medryttare och ha ett sådant stort ansvar.

hoppas det löser sig! :D
 
Sv: Oansvarig medryttare

Ja det kan man verkligen kalla oansvarigt, minst sagt. Min personliga åsikt är att även om ni vart vänner sedan länge så kommer väl ändå hästen i första hand? Tänk om hästen hade vart hennes egen, hur bortglömd skulle den inte vara då? Det verkar ju som att hon känner noll ansvar för den här hästen och uppenbarligen inte har det intresse som krävs, så jag skulle bestämt satt ner foten och säga ifrån. Ordentligt. Jag hade bett henne sluta. Det finns bättre medryttare om du behöver någon. Men din häst förtjänar att komma i första hand sju dagar i veckan.
 
Sv: Oansvarig medryttare

Oavsett om det är en gammal kompis eller inte så är ju vitsen med att ha en medryttare att man har någon som hjälper till med hästen när man inte själv hinner med??
Jag hade inte klarat av att ha en medryttare på det sättet du beskriver. Hon verkar ju ha tappat intresset för hästen...
 
Sv: Oansvarig medryttare

Säger som alla andra, någon medryttare till din häst ska hon inte vara. Sen hur du väljer att framföra det, du kan ju säga det på ett schysst sätt eller helt enkelt "slänga ut" henne. Det kan ju vara så att något har hänt som gör att hon är nere och inte orkar, eller så har hon bara tappat intresset och är så taskig att hon inte säger till dig att hon vill lägga av. Frågan är kanske hur bra kompisar ni egentligen är om ni enbart har hästen som gemensamt intresse? Hänger ni ihop endast för gamla tiders skull?

Du säger att du har flera som är intresserade av hästen, så säkert ska du hitta någon som är duktig och ansvarsfull. Tyvärr är det nog ett problem för alla som söker medryttare, att hitta rätt person.
 
Sv: Oansvarig medryttare

HeJ!

Jag hade en medryttare för ett par år sen som hade hästen två dagar och när jag kom efter dessa två dagar hade hon första dagen skrivit i boken att hon slutade och så hade häst stått där utan mockning mm i en hel dag!!!

Medryttare är ett knepigt släkte... Har en skötare nu som jag litar stenhårt på, hon skulle aldrig inte höra av sej, och om hon blir sjuk eller inte hinner ringer hon och säjer det, så åker jag ut.. Henne byter jag aldrig ut!

/ Lavinia, som inte accepterar att folk inte gör vad de lovat
 
Sv: Oansvarig medryttare

Jag håller alla tummar :)

Nu är det dags för mig att åka ut till Ellen :) Vi ska nog öva lite dressyr idag :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 382
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 727
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp