Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning funderingar nån som vet nått om NH.. kan inte nån bara berätta grunderna av de.. va de går ut på, varför man tränar de.. ja... vad är...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 928
Senast: Mirre
·
Träning Har en liten dam som jag börjat med sadelträning på. Ser vissa tendenser till sadeltvång på henne. Alla tips tages tacksamt emot!!! Kan...
Svar
14
· Visningar
2 361
Senast: Flyger
·
Ridning Somlíga dagar, när jag kliver av min häst med ett extra stort leende:D ... Ja, som idag då :love: . En dag, då framdelsvändningar...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 199
Senast: IngelaH
·
Ridning Nu gör jag ett nytt försök. (3:e) med att fråga om någon vet vart man kan köpa snygga portugisiska/spanska träns med lite dekorationer...
Svar
4
· Visningar
3 116
Senast: IngelaH
·
T
Träning på onsdag är det clinik med jen på strömsholm. Är det någon som varit och sett den innan? Det sägs att den ska vara jätte bra men...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: teammalmgren
·
T
Träning Jag skriver under ett anomymt nick! Bekanta till mig har åkt på en riktig nit. De köpte en häst av en Hästhandlare. HÄSTEN...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 098
Senast: Iris71
·
  • Låst
Ridning Första gången jag lägger ut en film så vi få se om det lyckas, men har filmat lite snuttar från Tv´n så det är inte jättebra kvalite...
2
Svar
37
· Visningar
2 937
Senast: Jegra
·
S
Träning Vi skulle bara skritta en bit men det blev en tur i skogen också, min 3-åring har ett psyke av stål! Det var hennes första uteritt...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: åke
·
B
Träning Hur får man en perfekt hållning i mellangärdet. Har problem med att jag enbart sitter på sittbenen. Jag fixar och krånglar så jag har...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: cristobal
·
Y
Träning Hej Jag har en transport med fronturlastning men jag har aldrig använt urlastningen fram. Hur fungerar det? Hur gör jag? Vad ska...
Svar
15
· Visningar
1 617
Senast: martha
·
K
Träning Finns det något man kan göra för att lära en häst att inte bli rädd för småsaker? Hästen e 6 årig travare, rätt så tittig av sig. Blir...
Svar
9
· Visningar
1 254
Senast: Blossom7
·
Träning Asså jag måste bara fråga.. varför sågar ni era hästar? Ni som nu gör det. Förstår ni vad jag menar med såga? Hästar som måste gå med...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
12 411
Senast: SusieQ
·
A
Träning Jag har en sexårig valack som har blivit riden i två år nu. Jag red själv in honom med hjälp av en kompis som utbildad sej till...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: AnnebergBellman
·
Träning Vad är minst sämst: Avknäppt häst, eller den som är ngt tung i handen? Varför?
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: NiraK
·
E
Träning Ska kolla på och prova en 4-åring i nästa vecka :bump: Det är ett fullblod som är grundriden men dom har inte hoppat den med ryttare...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: qlara
·
D
Träning Hur långa stigläder har ni när ni rider? Hur långa bör de vara för att man ska få en sån bra sits och balans som möjligt? :)
Svar
6
· Visningar
8 741
Senast: emgard98
·
J
Träning Är det någon som kan ge mig lite tips och kanske har en förklaring varför min pålle gör så här? När min pålle travar släper han...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Tjalfe
·
S
Träning Hur är lättaste sättet och träna in galoppen på en 5-årig shettis ?? han har lite svårt att ta den på skänkel & sätet Har du några...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Sellan
·
M
Träning Hejsan jag bara undrar hur det går för alla som har varmblod födda 02 med ridning och sådär? vore kul att veta hur det går för alla och...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: Maya748
·
Träning Funderar på att visa min tre åring på treårs testet. Är det någon som kan berätta för mig hur det går till på ett treårs test från...
Svar
14
· Visningar
1 197
Senast: Love_energy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp