Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Om er medryttarhäst blir sjuk/skadad så att ni inte kan rida utan bara mocka och sköta etc, betalar ni ändå för den tiden? I så fall...
Svar
16
· Visningar
2 564
Senast: bananna
·
Träning Ja, som frågan är, hur länge låter ni era hästar länga sig, och även värma upp, innan ni kör igång med era träningspass?
Svar
1
· Visningar
738
Senast: catya
·
L
Träning Har ett 13-årigt sto som alltid "tränat" (har varit si och så med intensiteten :angel: men NÄR vi har tränat har det varit så) western...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: chipp
·
Träning Just vad frågan säger vill jag ha reda på.... Alla tips mottages med tacksamhet. Har börjat få slut på ideer.....:( Vi har provat...
Svar
13
· Visningar
4 238
Senast: Tibra
·
S
Träning har du oxå häst/ponny som är född 2000 ?
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: Chippen88
·
Träning Har en 13-årig halvblods vallack som under våren och sommaren har vilat pga hosta. Nu är han ok igen och vi har ridit honom i två...
Svar
13
· Visningar
1 086
Träning Vad är riktigt jobbigt och krävande för hästen? red min häst idag och hon var verkligen ÖVER pigg. Tittade på allt och inget. Hoppade åt...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: cristobal
·
O
Träning Jag ska få hem en 4-åring som bara är sutten på. Jag har skrittat och travat på henne men inte mer. Det är ett varmblod. Gör jag bäst...
Svar
19
· Visningar
1 341
Senast: Chappe_
·
Träning Hur gjorde ni när er unghäst fick bett i munnen första gången? Hur länge hade ni det i? Hur bar ni er åt för att få i det? Har en 1,5...
Svar
13
· Visningar
3 641
Senast: IrishDraft
·
Träning Hjälp! min häst bara skenar i väg för minsta lilla, brukar få stopp på honom efter 10-20 meter, men det är döläskigt, det kan vara att...
2
Svar
21
· Visningar
1 709
Senast: IrishDraft
·
F
Träning Hej, jag hade tänkt skriva om personen som grundade NH, jag anar att det inte finns något säkert svar på denna fråga vem som är...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: pannkakssmet
·
L
Träning Var och tittade på en western tävling förra helgen!vilken diciplin dom har på sina hästar.ex i och urlastning av hästarna i transporten...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 472
Senast: kicki71
·
E
Träning Hej! Har en kallblodstravare som vart ridhäst i ca 3½ år nu. Nu i vinter är jag sugen på att åka släde efter henne, men jag är rädd...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: skjootan
·
R
Träning Hej ! jag har en nordis travare (15 år ) som inte gjort mycket på de senaste 3 åren men är både riden och körd i skog och med vagn i...
Svar
15
· Visningar
1 694
Senast: lamagga
·
Träning Vet inte om jag lägger detta på rätt ställe men då får väl adm flytta det! :confused: Jag kommer att klippa min häst i vinter för...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: IrishDraft
·
W
Ridning Orginaltitel är "Aphorismen und paradoxe über das reiten".... Någon annan som har denna väldigt upplysande bok :love: alternativt har...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: wimble
·
Träning Hej! Det är så att jag rider en häst ibland som kan vara knepig att få in från hagen.. Han är inte svårt att fånga in eller att få...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: hästsko
·
F
Träning Skulle bara vilja höra era åsikter om en händelse då jag delade stall med ett antal personer. En av dessa personer hade två hästar där...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: FiaLin
·
Träning Det sidförande arbetet funkar kanon både på diagonalen och längs långsidan nu. Har börjat med öppna längs långsidorna nu, och han...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: mackan
·
M
  • Låst
Träning Hej! Hoppas tråden ligger rätt! Letar efter ponny till ett av barnen. Vill inte göra samma fel som förra gången :( och har väl lärt oss...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp