far man verkligen göra så?

Sv: far man verkligen göra så?

*hugger en knapp*

Linda som har minishettisen (och flera där till) bor i Tungelsta (inte Tullinge som de sa i programmet). Jag har min häst bara ca 1,5 km därifrån. Hennes hästar har det mycket bra! Ulf bor inte inne i huset, åker inte bil till vardags och sover inte i en säng med nattmössa på.
Han går tillsammans med de andra shettisarna ch några welshar i en stor hage och har det gott. Han går på barnridskolan ochtränar trix med matte.
Lindra tar mycket väl hand om sina hästar och är mån om att de har det bra.
Jag håller med om att ponnyn inte skall åka pendeltåg, emn såg ni en sak: Hon tvingade honom inte! När han vägrade så släppte hon efter. Jag tror pendeltågsåkandet var mera för programmet än "på riktigt".

/Malin
 
Sv: far man verkligen göra så?

såg programet Outsiders på 5:an igår... det handlade om djur som gör konster m.m... det var en tjej som hade en lite shettis som hon lastade in i sin combi bil:eek: :eek: :eek:

kan väl inte tänka mig att detta kan vara lagligt att ha sin shettis i bilen????

som en hund hade hon den....

en häst är ju en häst även om den är liten...

den ska väl åka i transport som alla andra hästar??


kan inte hon bli anmäld för det här???

hon åkte till och med tunnelbana med den:eek: :eek:


jag tyckte inte om det här....

får man verkligen göra så????

Hej !
tänkte bara lugna dig med att jag känner linda och hon brukar inte ha sina shettisar i bilen.. eller på tunnelbanan/tåg.. de var mest en kul grej som hon ville göra på tv..

Hon har en jättefin transport som de åker i :)
hoppas du inte blev alltför upprörd över vad hon gjorde. Hon är världens finaste människa med djur..

/ manda
 
Sv: far man verkligen göra så?

Jag bara skrattade och konstaterade att tjejen nog hade lite för många skruvar lösa. men hon var ju oxå med i programmet OUTSIDERS

Ursäkta mig.. men känner du linda elr? du kan inte sitta och skriva att hon har några lösa skruvar.. för det har hon inte.. hon är världens underbaraste människa och det vet jag därför att jag känner henne.. JAg blir så arg när du skriver något dumt om en människa du inte äns vet något om.. Hon gjorde det där mest för en rolig grej. de va ju tv för i helsike..

Sluta vara elak..

/ Amanda
 
Sv: far man verkligen göra så?

för ingenting??!!!:eek:

om hon skulle krocka då??? varken hon eller hästen överlever...

har du tänkt på de????

så du tycker att en häst, som är ett flock djur, ska åka tunnelbana?????



Vad sjutton spelar det för roll om hästen är ett flockdjur?
Är det synd om hundar då också att åka tunnelbana då dom också är flockdjur?
 
Sv: far man verkligen göra så?

jaha,då hade jag inte helt fel när det kändes som om att dne tjejen skullejag -verkligen-kunna testamentera Thijs till..

outsiders jobbar på ett sådant sätt att det som visas inte nödvändigtvis behöver vara normalt för individen som är med i programmet.

de kontaktade mig,men jag var väl för mediavan och inte lättlurad o styr mina intervjuer rätt rejält så jag får fram det jag vill ha sagtså det föll på det..

haren liten,liten känsla att det var linda som ersatte mig,och det med den äran tycker jag!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 966
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästhantering Jag har ett 165 cm sto och en 1 meter shettis. Behöver lasta dom tillsammans i min transport och köra en sträcka som kommer ta ungefär...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 202
Senast: D&D
·
Hästhantering Jag har en fyraåring som jag har lasttränat mycket, han lastar sig själv på hemmaplan utan stress - det är bara att lägga grimskaftet...
Svar
13
· Visningar
2 138
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp