far man verkligen göra så?

Sv: far man verkligen göra så?

Har man någon uns vett i skallen så har man hunden
1: Bälte på
2:Bur
3:Galler fram och bak.

Att ha stora hundar lösa i en bil utan skydd som ovan är rena idiotin! Både ur passagerar synpunkt och för hundens bästa!!!
Mao att åka omkring med en shettis bak i bilen är oansvarigt och otroligt farligt!
 
Sv: far man verkligen göra så?

Har man ett uns vett i skallen så skaffar man aldrig bil eller körkort, utan bosätter sig långt in i skogen och låter nån annan köra hem maten, och sysslar med hantverk och naturahushållning hemma. Enda gången man lämnar gården är när man blir borttransporterad i en trälåda med fötterna före, men då kvittar det.:smirk:
 
Sv: far man verkligen göra så?

det tror jag inte att det är.. när ja kör bil med släp kör jag på ett annat sätt än när jag kör utan.. jag kör lugnare och planerar min körning mer än när ja kör utan släp...

men alltså, tror du inte hon kör lugnare när hon har en shettis i bakluckan än när hon inte har det då?
 
Sv: far man verkligen göra så?

men alltså, tror du inte hon kör lugnare när hon har en shettis i bakluckan än när hon inte har det då?

kanske de... men annat folk kan ju köra in i henne oxå... å då blir de ponnyn som kan klämmas fast.... jävla kul:mad:
 
Sv: far man verkligen göra så?

*knapplån*

ingen som kommit fram till om det är lagligt??
 
Sv: far man verkligen göra så?

kanske de... men annat folk kan ju köra in i henne oxå... å då blir de ponnyn som kan klämmas fast.... jävla kul:mad:
Och jag har sett hästtransporter som folk har kört in i, inte ett dugg jävla kul det heller...
Nu har jag inte sett programmet, men det känns som det finns värre saker att göra sina djur än köra dem i en bil eller gå en promenad på stan...
 
Sv: far man verkligen göra så?

"ur transportbestämmeler enl apotekets Hälsoråd för häst"

Transportfordonet skall vara väl rengjort och ha strö på golvet.
Det ska vara utformat så att hästen/arna kan stå upp i naturlig ställning. det ska kunna förses med skiljväggar, som skyddar djuren mot skador pga fordonets rörelser. Vid i och urlastning ska bryggor ramper eller landgångar användas. De förses vid behov av räcken och tvärgående ribbor eller halkfritt underlag. Lutningen bör inte överstiga 15 grader. Det står mer i boken, kan inte tänka mig att det är lämpligt att köra en häst i "skuffen"!!!! Vad gäller lagligheten så uppfyller man de ovanstående borde det inte vara några problem. Jag skulle inte kunna tänka tanken.....
 
Senast ändrad:
Sv: far man verkligen göra så?

"ur transportbestämmeler enl apotekets Hälsoråd för häst"

Transportfordonet skall vara väl rengjort och ha strö på golvet.
Det ska vara utformat så att hästen/arna kan stå upp i naturlig ställning. det ska kunna förses med skiljväggar, som skyddar djuren mot skador pga fordonets rörelser. Vid i och urlastning ska bryggor ramper eller landgångar användas. De förses vid behov av räcken och tvärgående ribbor eller halkfritt underlag. Lutningen bör inte överstiga 15 grader. Det står mer i boken, kan inte tänka mig att det är lämpligt att köra en häst i "skuffen"!!!! Vad gäller lagligheten så uppfyller man de ovanstående borde det inte vara några problem. Jag skulle inte kunna tänka tanken.....


ne jag skulle då aldrig göra så mot min häst... tycker inte änns att den hade ordentilgt med plats där bak i bilen...
 
Sv: far man verkligen göra så?

Varör inte.. vad är skillnaden mellan att åka med en GD hund som är stöörre än en häst ??
 
Sv: far man verkligen göra så?

Är du säker på att inte hästen gör det då?
 
Sv: far man verkligen göra så?

Och vad har ditt sociala liv med säker hantering av djur i bil att göra?:confused: :devil:
 
Sv: far man verkligen göra så?

Är du säker på att inte hästen gör det då?

än häst kan inte hålla balansen så bra om den nu väl sitter... dom är inte så skapta för det.. å ligga skulle den inte få plats med...
 
Sv: far man verkligen göra så?

....som sagt transporten av hästen i bilen upprörde inte mig särskilt mycket , kanske för att jag själv har både hund och getter i kombin när det har behövts. Sådär jättesäkert det kändes det ju inte och visst tror jag den står säkrare i en transport om man blir påkörd.

Inte heller stadspromenaden upprörde mig även om det såg riktigt halt ut på nk för små hovar. Så Bortsett från det dumma påfundet att försöka få in ponnyn i pendeltåget hade jag inte mycket att anmärka på , det verkade ändå som om hon för övrigt lät djuren vara djur .

Av de tre de visade var hon klart vettigast, hundpuckona ska jag nte ens gå in på , stackars krakar.
Och med krokodilen led jag , mannen sa ju dessutom att andledningen till att han skaffade den var för att han ville bli kändis. Ja han har lyckats --tyvärr!!!
Tacka vet jag länder som förbjuder att privatpersoner har vilda djur, det är just för att undvika dessa situationer.
 
Sv: far man verkligen göra så?

Har man ett uns vett i skallen så skaffar man aldrig bil eller körkort, utan bosätter sig långt in i skogen och låter nån annan köra hem maten, och sysslar med hantverk och naturahushållning hemma. Enda gången man lämnar gården är när man blir borttransporterad i en trälåda med fötterna före, men då kvittar det.
Förmodade att du talade av egen erfarenhet:angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 966
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästhantering Jag har ett 165 cm sto och en 1 meter shettis. Behöver lasta dom tillsammans i min transport och köra en sträcka som kommer ta ungefär...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 202
Senast: D&D
·
Hästhantering Jag har en fyraåring som jag har lasttränat mycket, han lastar sig själv på hemmaplan utan stress - det är bara att lägga grimskaftet...
Svar
13
· Visningar
2 138
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp