G
Gazzan
Sv: far man verkligen göra så?
Nja den lilla skiten väger nog inte mer än vad en berna sender gör tro mig=)
:smirk:
Nja den lilla skiten väger nog inte mer än vad en berna sender gör tro mig=)
:smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
å ligga skulle den inte få plats med...
Däremot så kan man undra hur bra fäste hästen had om den stod i bilen
om du inte ser skillnaden mellan hund å häst så vet jag inte hur jag ska få dig att förstå...Den har precis lika dålig balans sam en hund har som sitter..
Och vad är skillnaden på en häst som är under 70 cm hög och en hund som är 80 cm hög..Torde inte hästen få MER plats då än denna stora hund??
Jag ser inge skillnad på en häst som är 70 cm hög och en hund som är 70 cm hög.
Båda tar lika stpr plats..
Nej Guu va att jag missade det !!
Hur kan man behandla en ponny på det viset ? bara för att den är liten behöver den ju inte vara en "leksak" som det verkar som hon hade den som.
En liten ponny ska ju ha det presis som vilken anna häst som hels den ska absolut inte behövas utsättas för en massa onödigt stress på tunnel banan , i bilen mm
Ja tycker det är helt fel att hålla på med små hästar p¨å det viset !!
Bara för att den är liten är det ingen hund att hanskas med !
från en som tycker detta!!
en häst som åker i transport klarar sig bättre än i en bil... där står den bättre än i en bil....
ang. krokodilen....
den kunde ju inte simma.......
Jag skulle inte välja Apotekets hälsoråd för häst som källa om jag undersökte om något var lagligt, men du försöker i alla fall hitta något och inte bara tycka!
Länk till Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmäna råd om transporter av levande djurhttp://www.djurskyddsmyndigheten.se/Documents/Föreskrifter/L005_DFS 2004-10.pdf
Reglerna gäller inte för väldigt kortvariga transporter, men annars hittar man väl en del som kan ge vägledning om vad som är tillåtet.
Transport i tunnelbana kan kanske falla på 4 kap 1§ där det står att djuret inte får transporteras i lastutrymme där obehöriga har tillträde?! Gäller reglerna för transport på järnväg faller det väl även på att vagnen ska vara anpassad för ändamålet?
Kör man hästen i bil ska den ha skyltar (djurtransport e dyl), det ska finnas strö och ytan för en ponny ska vara minst 0.6 x 1,8 m. Ventilation/kilmatkontroll brukar finnas i bilar. I bilaga 2.2 finns en takhöjd på 1.8 m för A och B-ponny , men inte som tvingande krav. Alltså borde det väl vara lagligt att köra en shettis i en tillräckligt stor och lämpligt anpassad bil?
i.
Och dessutom är det nog inte jättesäkert för en så liten häst att åka i en hästtransport heller, mycket lätt att den vid en krock, kanar under bommen och går omkull. Många har ju ändå sina minisar lösa i vanlig transport, så jag ser inte skillnaden mot att ha den lös i en kombi med ordentligt hundgaller?
![]()
Jag vet inte vad som är lagligt eller inte gällande transport av häst i bil, men däremot så tyckte jag att ponnyn verkade trivas ypperligt därbak![]()
dessutom tyckte jag att tjejen verkade ha en väldigt bra relation med sina hästar och djur. Det hon gjorde med sina djur kräver tillit och ledarskap.
Jag skulle då inte få med mig min pålle ut på shoppingtur på NK![]()
Det verkade bara som att ponnyn tyckte att det var roligt och han var ju inte ett dugg stressadNär han inte ville åka spårvagn så visade han det, men han stressade inte.
men stackars krokodil![]()
Han var nog apatisk över sitt fångenskap, och därför så foglig....
Han hade nog hellre simmat i floden än haft en människokompis.