Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag har en varmblodsvalack på 4 år så skruvar med benen. Hovslagaren säger att det heter så. Jag abra undrar om det är någon annan mer... 2
Svar
21
· Visningar
5 131
Senast: Stopek
·
Träning Hur mycket anser ni att en häst bör vara riden innan man kan rida för instruktör? Jag håller på och sitter in en treåring travare med... 2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: ghost
·
E
Träning Idag var bestämt att vi skulle ta en sväng till ett ridhus som ligger nära här hemma. Så vi ordnade transport och tid i ridhuset. Min...
Svar
18
· Visningar
1 704
Senast: Ella_99
·
S
Träning Hur ofta rider ni utan stigbyglar? Själv har jag (på eget initiativ ska sägas) börjat rida väldigt mycket utan stigbyglar. På köpet får... 2
Svar
21
· Visningar
1 872
Senast: Extasia_ox
·
S
Träning Min häst är väldigt kittlig på undersidan av magen och måttar efter mig om jag råkar komma nära. Vad kan jag göra för att få henne...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Borkan
·
Träning Hur knasiga är egentligen era hästar? Jag börjar undra om jordens alla tokhästar hamnar hos mig eller om alla hästar har lite olika... 2
Svar
38
· Visningar
3 272
Senast: et_flickan
·
Träning ja, det är så att vi har ett litet problem med min nya nervösa lilla dam. om hon blir stressad eller vill protestera så tenderar hon... 2
Svar
31
· Visningar
2 105
Senast: SkorpSmulan
·
M
Träning Jag undrar om det är någon här som ridit in sin häst barbacka innan sadel har kommit på?? Hur var det? Om ni ridit in fler hästar, blev...
Svar
11
· Visningar
2 364
Träning Hur reagerar era hästar om ni sitter av på höger sida? 2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 936
Senast: DarkInNight
·
C
Träning En dag när jag och min polle gick in i padocken och skulle rida så blev jag väldigt rädd för att våran häst Ferarri som stog ute i hagen...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: conniiie_
·
L
Träning hur ofta longerar ni era hästar? har hör dom som tycker att det sliter för mkt på hästen vad tycker ni? 2
Svar
31
· Visningar
1 956
Senast: Zuzzi
·
K
Träning Jag har nu börjat ha mina hästar på lösdrift. Jag har en nordsvensk, ett varmblod och en shettis. Nordsvensken och Shettisen har båda...
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: Kottis
·
Träning Det är så himla svårt på den hästen jag rider nu! Stutsar som en studsboll i stort sett :crazy: . ska rida för en "barock" instruktör...
Svar
16
· Visningar
1 461
Senast: bigganl
·
Träning Lyckades på egen hand transportera min häst i snön till simhalle i Fjärås. Bara det alltså! :bow: Kände att jag kunde klara av vad som... 2
Svar
31
· Visningar
3 300
Senast: Koppen
·
L
Träning hur ofta rider ni eran häst och hur långt är varje ridpass? jobbar ni på något sett hästen från marken? skulle vilja ha ett alternativ...
Svar
18
· Visningar
1 279
Senast: Thora
·
Träning Jag ställde frågan i trådnamnet. Har ni det? Jag är så inriktad på att få en sån toppen relation med min arabflicka, satsar hellre på... 2
Svar
38
· Visningar
2 418
Senast: Tibra
·
Träning Tycker det känns som en bra vana att få hästen att svara på tygeln innan jag sitter upp. Men nu rider jag en häst som inte fattar vad...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: cristobal
·
E
Träning Jag har ett ardennerföl som är 2,5 månader gammalt. Hon växer så det knakar! Jag har låtit henne gå brevid mamma när jag ridit henne...
Svar
2
· Visningar
1 633
Senast: annkristina
·
G
Träning hjälp. har en ponny som kickar för allt just nu.har haft henne sen juni .:bump: jag behöver hjlp vad är fel med henne.i somras var det...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: Lollipop
·
Y
Träning Jag har nyligen förstört allt som alltid har varit så bra förmodligen för att det precis varit så lättt. I och med att min häst...
Svar
15
· Visningar
1 287
Senast: LitenGnista
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka