Fråga till ridskoleryttare!

Sv: Fråga till ridskoleryttare!

men det kan ju vara skillnad mellan storhästar och islänningar också.

Varför skulle det vara någon skillnad?:confused: Islänningar är som vilka hästar som helst, kräver samma omvårdnad, skötsel och dressyrridning för att orka bära sig. Enda skillnaden är en eller två gångarter vilket gör det svårare att hitta gångarterna och denna del kräver gångartsträning. Men för övrigt som vilken häst som helst.:)
 
Sv: Fråga till ridskoleryttare!

Jag skulle behöva rida utan. Men med min skvättiga arab så vågar jag inte :crazy: *fegis* För ngr år sedan när vi hade islänningar på foder ett tag så red jag barbacka jämt :) så roligt. hade värsta balansen då. Men nu, nu kan jag inte ens skritta i paddocken barbacka utan att vingla runt. Och utan stigbyglar (som det handlade om egentligen :o ) rider jag väl då endats bara i paddocken :rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: valy
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 536
Senast: Cambrie
·
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp